Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

töötajate jõulukink

Mida töötajatele jõuluks kinkida?

Marie Evart
14. detsember, 2015

Jälle on kätte jõudnud see jõulukingituste hooaeg. Ja jälle tiirlevad meil peas need iga-aastased küsimused: Mida töötajatele jõuludeks kinkida? Kuidas neid meeles pidada? Millised jõulukingitused töötajatele korda lähevad? Firma logoga saunalina, kruus ja pastakas – need on juba proovitud. 

KUIDAS VALIDA?

Kõige lihtsam viis töötajatele sobivate kingituste valimiseks oleks ju neilt otse küsida. Olenevalt ettevõtte suurusest võib sellisel juhul aga tekkida olukord, kus meil on 101+ erinevat kingituse soovi ja otsustamine võib muutuda seega veelgi keerulisemaks. Sellisel juhul on võimalik läheneda väärtuspõhiselt. 

KINGITUS, MIS ESINDAB ETTEVÕTTE VÄÄRTUSI

Kogu ettevõtte tegevus (sh jõulukingi valik) peaks põhinema kindlatel väärtustel ja olema kooskõlas tööandja identiteediga. Kui ettevõte väärtuseks on mängulisus, siis milline võiks olla jõulukink? Kui tööandja peab oluliseks tervislikke eluviise, siis milline võiks olla jõulukink? Kui ettevõte on positsioneerinud ennast kui arengukeskkond noortele, siis milline võiks olla jõulukink? Kingitused peaksid olema ettevõtte väärtustega kooskõlas.

MIS LÄHEB TÖÖTAJATELE KORDA? 

Kingituse tegemine lihtsalt seetõttu, et linnukest kirja saada, ei too soovitud tulemust. Töötajate tunnustamise ja meelespidamise eesmärgiks on ju näidata, et nende tööd hinnatakse ja neid väärtustatakse. Kingitusel peab olema oma lugu, mõte, idee, mis läheb töötajatele korda. 

Mis läheb töötajatele korda? See on küsimus, mida peab teadma iga ettevõte, kes soovib olla hea tööandja. Töötaja väärtuspakkumise välja töötamise tulemusena teab juhtkond täpselt, millised erinevad grupid ettevõtte sees on ning millised väärtused on nendele gruppidele olulised. Nii näiteks võib ühele grupile meeldida jõulukingitusena üheskoos paintballi mängida, teisele grupile võib aga olla kõige hinnatum kink üks lisa puhkepäev jõuluperioodil. Tuleb teada, mis teeb just Sinu töötajad õnnelikuks.

Näiteks: kui sinu töötajatele läheb korda heategevus, siis miks mitte teha koos meeskonnaga head? Olgu see siis ettevõtte kaasabil annetuste tegemine, mõnes heategevusprojektis osalemine või midagi muud. Ettevõtte sotsiaalset vastutustundlikkust peetakse aina olulisemaks - viimaste uuringute järgi pidas 82% töötajatest oluliseks, et tööd andev ettevõte oleks sotsiaalselt vastutustundlik (Palgainfo Agentuur 2015).

Töötajatele tehtavad kingitused ei kanna endas vaid praktilist väärtust, vaid peegeldavad tööandja väärtusi ning positsioneeringut. Kingitus peaks sümboliseerima neid põhjuseid, miks inimestele meeldib just selles organisatsioonis töötada. Organisatsioonil, millel on selge positsioneering ning töötaja väärtuspakkumine, on kingituste valimine lihtne, sest on teada, mida töötajad tööandja puhul oluliseks peavad ning millisena tööandja ise välja paista soovib. Sellest lähtuvalt on lihtne otsustada, kuidas kasutada kingitusteks mõeldud eelarvet - kas suunata see heategevusse, korraldada ühisüritus või panustada tööandja väärtusi sümboliseerivatesse meenetesse. Eesti tööandjate hulgas on üks levinumaid positsioneeringuid - tore meeskond / ühtehoidev kollektiiv. Sellise organisatsiooni töötajatele sobiv kingitus võikski olla ühine ettevõtmine õhtusöögi, jõulupeo või näiteks teatrikülastuse näol. Kui aga tööandja on end positsioneerinud kui kõige parem palgamaksja, siis on rahaline jõulupreemia täiesti omal kohal. Kui tööandja eristub teistest selle poolest, et ta on tulemustele ja kasvule orienteeritud ning töötajaid äriotsustesse kaasav, siis toimiks kindlasti kasumi jagamine töötajatega. Sama oluline kui füüsilisel kujul saadav, või muul moel tajutav kingitus ise, on ka viis, kuidas kingitus üle antakse. Kui teha kingitus selle pärast, et alati on tehtud või kõik teised teevad ning täpselt ei teata, miks seda üldse vaja on ja mida kinkida, siis võib olla parem kingitus üldse tegemata jätta," selgitab Paavo Heil.

KINGITUS, MIS RÄÄGIB OMA LUGU

Lihtsalt kingituse lauale asetamisest ei piisa. Kingituse üleandmisel loo rääkimine suurendab töötaja silmis kingituse väärtust oluliselt. Seo kingitus ettevõtte väärtustega ja selgita töötajatele, miks sel aastal jõuti just sellise jõulukingini ja mis on selle kingi tegemise eesmärk. 

PERSONAALNE SÕNUM

Miks mitte lisada kingitusele personaalne jõulutervitus tegevjuhilt või osakonna juhilt, mis suurendab kingituse väärtust veelgi. Kes meist ei tahaks saada personaalset kirja juhilt: „Hea Mari, oled teinud väga head tööd. Aitäh! Soovin sulle ilusat pühadeaega!“ Personaalne lähenemine näitab töötajale veelgi rohkem, et temast hoolitakse.

MIDA KINKIDA? UURI VÄLJA!

Kõik saab alguse küsimusest: mis Sinu töötajatele korda läheb? Kui oled uurinud välja vastuse sellele küsimusele, siis on Sul tehtud kogu vajalik eeltöö, mis aitab valida häid jõulukinke, mis töötajatele tõesti korda lähevad ja mis peamine - olla üleüldse atraktiivne tööandja. Kuidas töötaja väärtuspakkumist välja töötada? Küsi Brandemi konsultantidelt: tere@brandem.ee .

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.