Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 5344 9810

Philipsi tööandja bränd

Philipsi kogemus: "tööandja bränding on kui teekond, mitte sihtkoht."

Kaisa-Triin Kosenkranius (Karu)
Marie Evart
15. juuni, 2015

Tehnoloogiafirmad seisavad täna silmitsi suurte raskustega värbamises #talendisõda. Nad mitte ainult ei pea võistlema maailma kõige tuntumate brändidega vaid ka ambitsioonikate ja cool'ide startup’idega. Selleks, et saavutada konkurentsieelis, on Philips teadlikult investeerinud oma tööandja brändi loomisesse, et meelitada ligi kõige paremaid kandidaate ja hoida talente enda juures. 

Lisa Chartier (Philipsi tippjuht) jagas hiljuti konverentsil oma kogemusi, kuidas B2C (tarbijale suunatud turunduse) taktikad on aidanud Philipsil luua tugev ja eristuv tööandja bränd. Philipsi põhimõtted eduka tööandja brändi loomiseks:

1. ILMA TIPPJUHTIDE TOETUSETA EI SAAVUTA SA MIDAGI

Lisa teab, et eduka tööandja brändi loomiseks on vajalik tippjuhtide toetus. Ta veenis firma võtmeisikuid selles, et hakates looma tööandja brändi, on varsti näha mõõdetav mõju nii talentide ligi meelitamisele kui ettevõtte brändile üldiselt. Ja Philips investeeris ettepanekusse. Tänu tippjuhtide toetusele võeti tööandja brändi väljatöötamist kui suurt ja vastutusrikast projekti, mille eest vastutavad tänaseni Philipsis spetsiaalsed brändi-, turundus- ja loomejuhid.

2. NÄITA OMA INIMESI

See on lihtne soovitus, mida ka Eesti ettevõtja saab täna kasutama hakata. Lisa sõnul keskendub Philips oma töötajate tõelise elu ja olemuse esitlemisele – mitte vaid sellele, mis on kirjas nende visiitkaardil. Inimesed tahavad näha teist inimest. 

3. PIGEM RISKI TÄIEGA, KUI ET OLED LIIGA TAGASIHOIDLIK.

Talentide tähelepanu äratamine ei ole kerge. Lisa usub, et kui teha seda, mida kõik teised teevad, siis ei saa sa parimate talentide tähelepanu. Seega, tuleb olla julge ja proovida ka neid ideid, mis esmapilgul tunduvad ehk liiga ekstreemsed ja teistsugused, et talentide tähelepanu äratada. Julge hundi rind on rasvane, eks! 

4. "TÖÖANDJA BRÄND EI SAA IIAL VALMIS," ÜTLEB LISA CHARTIER.

"Ettevõtted peaksid tööandja brändingusse investeerima pidevalt, mitte vaid projekti raames." Lisa Chartier, Philips

Ta tõi esile Havas Media uuringu, mis leidis, et tugeva brändiga ettevõtted edestavad teisi ettevõtteid börsil 120%-ga - sellised tulemused nõuavad pidevat tööd.

 

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.