Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

Tudengite sotsiaalmeedia kanalite kasutamissagedused

Tudengite sotsiaalmeedia kanalite kasutamissagedused

17. aprill, 2017

Brandemi poolt 2017 veebruaris ja märtsis läbi viidud Eesti tudengite tööjõuturu uuringust selgusid populaarsemad sotsiaalmeedia kanalid ning nende kasutamissagedused Eestis õppivate tudengite seas.

 

 

Kõige sagedamini külastatavad sotsiaalmeedia kanalid on Facebook (83% tudengitest vähemalt kord päevas), Instagram (48%), Youtube (37%), Snapchat (24%) ja Google+ (24%).

Vähemalt kord nädalas kasutatavate kanalitena märgiti lisaks ära ka Pinterest (19% tudengitest), Twitter (16%), LinkedIn (16%), WhatsApp (16%), Viber (14%) ja Tumblr (10%). Vähekasutatavamad sotsiaalmeedia kanalid on eelkõige Kik (98% tudengitest ei kasuta), Odnoklassniki (97%), Vine (95%), VKontakte (90%) ja Tinder (90%).

Tulenevalt omandatavast erialast on tudengite kasutatavate kanalite kasutamissagedused erinevad. Alljärgnevas tabelis oleme välja toonud viie erineva eriala omandavate tudengite kasutatavamad sotsiaalmeedia kanalid.

Küsi pakkumist sotsiaalmeedia värbamiskampaania läbiviimiseks siit: tere@brandem.ee.

Soovitame värbajatel silmas pidada sotsiaalmeedia kanalite kasutamissageduste erisusi erinevate erialade tudengite vahel.

Tabelist näeme, et IT-tudengid kasutavad teiste erialade tudengitest rohkem Youtube’i. Lisaks eeltoodule on IT-tudengite viie kõige kasutatavama sotsiaalmeedia kanali hulgas WhatsApp, mis teiste tudengite seas niivõrd populaarne ei ole. Samuti näiteks näeme, et õigusteadust õppivate tudengite seas on Snapchat populaarsem kui ülejäänud erialade tudengite hulgas.

„Sotsiaalmeedia on tänapäeval üks väga võimas vahend, mis võimaldab meil jõuda nendeni, kes aktiivselt tööportaalides tööpakkumisi ei vaata. Meie praktika on näidanud, et enamik kandidaate kandideerib tänu sellele, et märkasid sotsiaalmeedias töökuulutust või selle reklaami. Sealt edasi on nad juba suunatud vastavale lehele, kus atraktiivne tööpakkumine neid ootab. Intervjuudel kandidaatidelt tagasisidet küsides jätab just uudne lähenemine töökuulutuse levitamisele väga positiivse mulje ettevõttest, näidates, et ettevõte on uuendustele suunitletud,“ kommenteeris tudengite sotsiaalmeedia kasutamist Brandemi värbamisprojektide juht, Liisi Orlovski.

Enamasti leiavad tudengid töö tööportaalide kaudu (36%), kõige vähem sotsiaalmeedia kaudu (3%)

Lisaks uurisime, milliste kanalite ja viiside kaudu on tudengid oma praeguse töö leidnud. Uuringust selgus, et enamasti on tudengid leidnud oma töö kas tööportaalide (36%), tutvuste (34%) või otsepakkumiste ehk sihtotsingu kaudu (18%). Vaid 3% vastanutest on leidnud oma töö sotsiaalmeedia kaudu, samas kui suurem osa tudengitest oma vaba aega neid kasutades veedab.

„Laialtlevinud praktika on otsida uusi meeskonnaliikmeid mõne tööportaali kaudu. Küll aga tabame me tööportaali kaudu eelkõige neid, kes tegelevad aktiivse tööotsinguga. Neid on aga vaid ligikaudu 16% Eestis töötavatest inimestest. Kui soovime tähelepanu äratada ka nendes tudengites, kes ise aktiivselt tööd ei otsi, peame kasutama lisaks tööportaalidele ka teisi kanaleid,“ ütles Brandemi tegevjuht Paavo Heil ja lisas, “Näiteks Facebook ja Instagram on võrrelduna sihtotsinguga palju laiema katvusega kanalid, mille kaudu oma kandidaatide valikut suurendada.”

Analüüs tugineb Brandemi poolt korraldatud tudengite uuringule, milles osales 2389 Eestis õppivat tudengit. Uuring viidi läbi veebruar-märts 2017.

Soovitame lugeda ka neid artikleid sotsiaalmeedias värbamise kohta:

Kui Sa soovid teada, kus liiguvad just täpselt need kandidaadid, keda oled uuele ametikohale otsimas ning kuidas nende kandidaatide tähelepanu endale võita, siis võta meiega ühendust kas e-kirja teel tere@brandem.ee või helistades numbril +372 510 6215.

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.