Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

awesome boss

Uus põnev abivahend juhile - Awesomeboss.com

16. september, 2015

Avastasin ühe uue, 2015. aastal asutatud startupi ja veebilehe, millel nimeks Awesomeboss.com

See veebileht on mõeldud igale juhile, kelle jaoks on oluline olla oma töötajatega heas kontaktis, tunnustada neid ja näidata, et juht hoolib. Põhimõtteliselt on tegu abivahendiga, mis aitab juhil hoida meeles neid infokilde töötajate kohta, mis ei pruugi muidu kõik meeles püsida. Näiteks: mitu last igal töötajal on, mis on elukaaslase ja laste nimed, mis on iga töötaja hobid, mida nad vabal ajal armastavad teha jne. 

“Töötajate kohta pisiasjade meeles pidamisel on tegelikult väga suur mõju. Lõpuks, pärast mitme meeskonna juhtimist kogu mu karjääri jooksul, hakkasin aru saama, kui oluline on töötajate sünnipäevade, töötähtpäevade, peresündmuste ja muude isiklike tähtpäevade meeles pidamine. Kuigi sellised väikesed detailid võivad esmapilgul tunduda nagu pisiasjad, on töötaja jaoks need tegelikult väga olulised sündmused, mis lõppude lõpuks saadavad töötajale signaali selle kohta, kuidas sa neisse suhtud ning kuivõrd sa nendest tegelikult hoolid," - nii jutustab Awesome Bossi asutaja B.J.Schone ettevõtte sünnilugu.

Nagu nimigi viitab, on juht, kes taolisi väikseid detaile mäletab, väärt tiitlit “Awesome Boss”.

Hea juhi mõju tööandja mainele

Tegelikult on Awesomeboss.com näol tegu üpris huvitava ideega. Ettevõtted maksavad sadu eurosid selleks, et müügimeeskonnal oleks olemas müügitarkvara, mis kliendisuhtlusele kaasa aitab ja paremini müüa aitab. Arvestades seda, et töötajad on organisatsiooni mootor ja nende rahulolu on ettevõtte äriedu jaoks ülimalt oluline, on loogiline, et juhil võib olla vajadus tarkvara järgi, mis aitab tal ka töötajatega paremini kontaktis püsida, usaldust luua ning häid suhteid hoida. Kevadel Brandemi, Palgainfo Agentuuri ja teiste partnerite koostöös läbi viidud Eesti suurimast tööturu- ja palgauuringust selgub, et töötajate hinnangul mõjutab hea tööandja maine kujunemist kõige rohkem see, et "töötajad tunnetavad, et neid väärtustatakse ja nad on olulised".

Awesome boss

Teades, kui oluline on töötaja jaoks tööandja poolne tunnustus, on loogiline, et meeskonnajuhtidel võiks vajadus sellise tarkvara järgi olemas olla. Aitab see ju juhil kõigi tiimiliikmetega häid suhteid hoida ja suuremat usaldust luua, mis kõik aitab kaasa sellele, et töötaja on ettevõttele lojaalne ning toob häid tulemusi. Seega juhile igati hea abivahend.  

Täna on Awesome Bossil 3 peamist funktsiooni:

  • enne igat töötaja sünnipäeva ja tähtpäeva saadetakse juhile SMSi abil meeldetuletus - nii ei unusta juht iial ära ühtki töötajale olulist tähtpäeva.
  • ülevaade iga töötaja jaoks oluliste asjade kohta: nt hobid, elukaaslase nimi, lemmik kohv, lemmik söök jne. Põhimõtteliselt on tegu sarnase andmebaasiga nagu kasutatakse müügitöös klientide kohta märkmete salvestamiseks.
  • ligipääs 30-le situatsioonikaardile, mis aitavad lahendada 30 kõige enim levinud keerulist situatsiooni, arutelu või teemat töötajatega. Juht saab teada, kuidas käituda näiteks siis, kui töötaja on ülitundlik kriitika vastu, ei kuula meeskonnaliikmete arvamusi, on n-ö draamakuninganna või võtab teiste tehtud töö eest au endale.

Aitab vältida piinlikke situatsioone

Kas on Sinul kui juhil kunagi juhtunud, et Sa ei mäleta oma töötaja elukaaslase nime, kuigi oled temaga varem mitu korda kohtunud? Või on Sul tulnud ette olukordi, kus meeskonnaliikmega kohtudes ei meenu mitte midagi selle kohta, mida armastab töökaaslane töövälisel ajal teha? Awesomeboss.com aitab juhtidel vältida just taolisi ebamugavaid olukordi. Kui on teada, et on kohtumisele minek, saab enne kiirelt meelde tuletada, mis meeskonnakaaslasele meeldib. Kui ühel juhil on näiteks üle 50 alluva/meeskonnakaaslase, siis kõigi elukaaslase ja laste nimede meelde jätmine ei ole üldsegi kerge ülesanne. Kuid töötajate jaoks on iga selline väike žest väga oluline. 

Seega ei tasuks kindlasti tunda piinlikkust selle üle, et juht Awesomeboss.com-i või muud sarnast vahendit õilsatel eesmärkidel kasutab. Sellise abivahendi kasutamine näitab hoopis seda, et juhi jaoks on töötajad kui inimesed väga tähtsad ja väärt tähelepanu. Awesomeboss.com on lihtsalt nagu üks tark mees taskus.

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.