Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 5344 9810

tule tööle, karjäärileht, career page

Viis head näidet eesti ettevõtete karjäärilehtedest

Kaisa-Triin Kosenkranius (Karu)

Võtsime Brandemi meeskonnaga vaatluse alla Eesti ettevõtete kodulehekülgede karjäärilehed. Uuringute järgi on karjäärileht üks peamiseid kohti, kust potentsiaalne kandidaat ettevõtte kohta infot otsib. Seega on karjäärileht just see koht, kus ettevõte saab end n-ö maha müüa, näidata, miks on selles ettevõttes hea töötada.

Karjäärileht (career page) on kodulehekülje osa, mis toob välja ettevõtte väärtuspakkumise töötajatele – sealt saab vastuse küsimusele, miks on Sinu ettevõte parim koht, kus töötada. Hea karjäärileht kirjeldab ettevõtte väärtusi, missiooni ja visiooni, tutvustab meeskonnaliikmeid, kajastab lõbusaid sündmusi ja traditsioone ning annab infot vabade positsioonide kohta.

Karjäärileht on hea võimalus jõuda ka passiivsete kandidaatideni (need, kel on töö olemas ja kes uusi võimalusi ei otsi), keda on koguni 84% kõigist töötajatest, selgus Palgainfo Agentuuri sügis 2014 uuringust. Passiivsed kandidaadid on rahul oma olemasoleva tööga ja ei otsi aktiivselt uusi väljakutseid.  Seega on väga oluline, et nad satuksid karjäärilehele, kus toimub juba ettevõtte kui tööandja n-ö müümise protsess ehk tõestamine, miks on Sinu ettevõttes väga hea töötada. Vaadates kümnete Eesti ettevõtete karjäärilehti pidime tõdema, et kahjuks on karjäärilehe potentsiaali mõistnud veel vähesed. Küll aga leidus ka väga häid näiteid.

Toome siinkohal teieni ettevõtete If, Thorgate, Statoil, Transferwise ja Omniva karjäärilehed.

5 HEAD NÄIDET EESTI ETTEVÕTETE KARJÄÄRILEHTEDEST:

If kindlustus

Ifi karjäärileht on visuaalselt hea stiiliga - rõõmsameelne, sõbralik ja kindlasti konkurentidest eristuv. Potentsiaalne kandidaat, kes satub Ifi karjäärilehele, saab tutvuda sellega, mida If oma töötajatele pakub ehk et miks If ise arvab, et ta on hea koht kus töötada. Ning lisaks saab lugeda ka Ifis juba töötavate inimeste arvamusi Ifi kui tööandja kohta. 
Positiivne on ka see, et karjäärilehe kujunduses kasutusel olev stiil ühtib töökuulutuste disainiga.

Thorgate

Suhteliselt väike, 11 töötajaga IT-ettevõte Thorgate on loonud päris lõbusa karjäärilehe, kus on lisaks piltidele vaatamiseks ka video tiimikaaslaste jäähokimängust. Rõhutatud on märksõna "passion" ehk et Thorgate's on oluline, et sul on kirg selle vastu, mida sa teed.

Statoil

Kes meist poleks kokku puutunud Statoili rõõmsate klienditeenindajatega. Statoil on juba aastaid pannud rõhku karjäärivõimaluste arendamisele, et töötajatel oleks võimalik liikuda oma ametiredelil kõrgemale positsioonile. Seepärast on hea, et Statoili karjäärilehel on ausalt ja avatult kirjeldatud erinevaid karjäärivõimalusi teenindusjaamades või kontoris. 

Samuti on leheküljel "Statoil tööandjana" mitmeid pilte inimestest endist. Näod annavad edasi palju emotsioone. 

Transferwise

"It's a little revolution. Are you ready?"

Nii küsib Transferwise oma karjäärilehe päises. Transferwise otsib praegu uusi sobivaid inimesi kontoritesse üle maailma, et üheskoos Transferwise'i edusse panustada. Nende karjäärilehel on 3 peamist sektsiooni:

  • YOUR WORKMATES (sinu töökaaslased). Loovad, kirglikud ja keskendunud - nii kirjeldab Transferwise oma töötajaid. 
  • BIG NAMES, BIG PLANS ehk et miks Transferwise on eriline. No kui Richard Branson ja Peter Thiel (PayPali asutaja) on ettevõttesse investeerinud, siis see lisab ikka kindlust küll, et tegu on potentsiaalika ettevõttega. Ja seda kommunikeerib Transferwise ka väljapoole.
  • PLAY HARD ehk miks on Transferwise's hea töötada. Ühislõunad, ühisüritused, kontoris olev saun, võimalus omandada ettevõtte oma osa... kõlab hästi?

Lehel on palju visuaale! Inimesed loevad paljuski silmadega, seega kirjeldage oma ettevõtet ka piltide abil!

Omniva

Samamoodi nagu eelmised näited headest karjäärilehtedest, nii on ka Omniva karjäärilehel toodud välja, miks on Omnivas hea töötada, mida Omniva pakub ning lisaks saab lugeda olemasolevate töötajate arengulugusid. 

Muidugi ei ole igal ettevõttel võimalik pakkuda oma töötajatele nii palju hüvesid nagu seda teeb suur Omniva. Ja ei peagi olema. Ka väheste ressurssidega saab palju ära teha. Tuleb väga hästi tunda oma töötajaid ja teada, mida nad vajavad & soovivad ning sellest lähtuvalt nende eest hoolitseda.

Analüüsides Eestis tegutsevate ettevõtete karjäärilehti näeme, et kõik viis näiteks toodud ettevõtet on läbi mõelnud selle, mida nad tahavad oma sihtgrupile - potentsiaalsetele kandidaatidele - öelda. Miks on just nemad kõige paremad tööandjad? Miks peaks üks inimene tahtma nende juurde tööle tulla? Oma töötaja väärtuspakkumise loomiseks ei ole tarvis raketiteadust. Tuleb vaid tunda oma sihtgruppe (olemasolevaid ja potentsiaalseid töötajaid) ning organisatsiooni ennast ja tema eesmärke hästi ning sellest lähtuvalt tegutseda. Soovi korral on Eestis ka spetsiaalne tööandja turunduse agentuur Brandem, kes just selles vallas abiks on.

Kõik artiklis nimetatud ettevõtted on andnud oma nõusoleku siin olemiseks.