Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 5344 9810

miks kasutada värbamisel sotsiaalmeediat, infograafik

Miks kasutada värbamisel sotsiaalmeediat (infograafik)

Kaisa-Triin Kosenkranius (Karu)

Vaata infograafik allpool.

Kuna kandidaadid on sotsiaalmeedias, eeldavad nad, et ka tööandjad on sotsiaalmeedias aktiivselt esindatud: jagaksid infot, looksid ettekujutuse firmast kui tööandjast ja pakuksid isegi võimalust meeskonnaliikmeks kandideerida. Sotsiaalmeediast on saanud tööandja turunduse oluline kanal, mida kasutab tööotsinguil 79% inimestest (Glassdoor, 2014). 

Eesti personalijuhtidele pole sotsiaalmeedias värbamise kasulikkus kindlasti uudis. Mitmed ettevõtted, nii väiksed kui suured, kasutavad mõnel määral sotsiaalmeediat värbamise eesmärgil või on mõelnud seda teha. Kuid vaadates euroopa tööandjate arengut selles vallas, selgub, et USA tööandjad on paremini kohanenud värbamisvõimalustega sotsiaalmeedias – seda leidsime kõrvutades erinevate uuringute tulemusi (JobVite, Universum, Stepstone). Arvestades seda, et sotsiaalmeedias on ettevõtetel väga hea võimalus levitada oma tööandja brändi ja jõuda suure hulga potentsiaalsete kandidaatideni, siis loodame, et järgnevatel aastatel näeme sotsiaalmeedia rakendamist talentide otsimiseks ja ligi meelitamiseks palju enam. 

MIKS SOTSIAALMEEDIAT KASUTADA? (VT KA INFOGRAAFIK ALL)

  • Suurendad publikut. Kui kasutad ainult CV Keskust ja CV-Online'i, siis on su publik palju väiksem kui siis, kui võtad juurde ka sotsiaalmeedia. Sotsiaalmeedia ise on ju väga suur ja lai ala: Facebook, Linkedin on küll kõige sagedasemalt värbamises kasutatud kanalid, aga kindlasti ei tasuks ära unustada ka erialainimeste foorumeid sotsiaalmeedias ja teisi spetsiifilisemaid sotsiaalmeediakanaleid. 
  • Jõuad ka passiivsete kandidaatideni, kes tööportaalidesse nagu CV Keskus ja CV-Online kuulutusi vaatama ei läheks, aga samas põneva, huvipakkuva tööpakkumise puhul isegi hakkavad töö vahetamisele mõtlema. Palgainfo Agentuuri sügis 2014 uuringu järgi on Eestis passiivseid kandidaate 84% kõikidest töötajatest. Tasub proovida ka mõne euro eest enda töökuulutusele sotsiaalmeedias reklaami ostmist (nt Facebookis sponsoreeritud postituste näol või Linkedinis). Nii panustad vähese kuluga sellesse, et töökuulutusest läheksid jutud liikvele ja jõuaksid võimalikult paljude inimesteni. 
  • Sotsiaalmeedias saavad erilisused tähelepanu. See on see koht, kus proovida silma paista millegi erilisega. Miks peaksid jälle riputama üles selle igava traditsioonilise töökuulutuse, kust puudub stiil, eripära, energia? Sellised igavad töökuulutused ei tõmba, no ei tõmba tähelepanu. Kui aga suudad välja mõelda sellise töökuulutuse või muu sisu, mis tekitaks potentsiaalsetes kandidaatides emotsiooni, mida inimesed tahaksid jagada, siis kasuta ometi seda võimalust ja anna oma sisule võimalus minna viral’iks. 

Samas, tuleb meeles pidada, et sotsiaalmeedias värbamine ei ole eraldi asi iseenesest – ta töötab siis, kui on integreeritud hästi toimivasse, põhjalikult läbi mõeldud värbamiskavva. Mis kasu on sotsiaalmeedias värbamisest ilma läbimõeldud töökuulutuse, atraktiivse väärtuspakkumise ja positiivse intervjueerimisprotsessita? Ei olegi! Sobivaimate kandidaatide saamiseks on tarvis sotsiaalmeedia seostada kogu muu hästi toimiva värbamisprotsessiga.