Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 5344 9810

töökuulutustel enim levinud vead

5 töökuulutustel enim levinud viga

Kaisa-Triin Kosenkranius (Karu)

Augustis alustasime suurt kampaaniat - pakkusime organisatsioonidele võimalust saada oma töökuulutustele tasuta tagasisidet. Kas töökuulutus kõnetab sihtrühma? Kas töökuulutus on müüv? Mille poolest eristuvad sisu ja kujundus konkureerivatest pakkumistest? Millist inimest te tegelikult otsite? Miks peaks keegi just teile tööle tulema? Need on mõned küsimused, mida kõige sagedamini pidime puudutama.

Antud kampaania raames küsis meilt tagasisidet üle 30 erineva ettevõtte/organisatsiooni. Töökuulutuse hindamise käigus vaatas Marie Evart firma töökuulutuse(d) kriitilise pilguga üle. Personalijuhi ja/või tegevjuhiga kohtumisel käisime üle töökuulutuse nõrkused ja tugevused ning andsime konkreetseid soovitusi, mida teha, et töökuulutus tooks maksimaalselt sobivaid kandidaate. Eesmärk: töökuulutused tulemuslikuks!

Organisatsioonide töökuulutusi hinnates joonistusid välja peamised vead, mida töökuulutuste koostamisel täna tehakse.

5 ENIM LEVINUD VIGA, MIDA TÖÖKUULUTUSTE KOOSTAMISEL TÄNA TEHAKSE:

  1. Ei suhtuta töökuulutusse nagu reklaami.
    Mis on töökuulutus? See on reklaam - see on reklaam, mille eesmärk on veenda soovitud inimest tulema Sinu ettevõttesse tööle. Sinu kui töökuulutuse koostaja eesmärk on ettevõte kandidaadile n-ö maha müüa.
  2. “Nõudmised kandidaadile”
    Jah, see fraas on täna suurimate tööportaalide template’l kirjas. Kuid tänases tööturu olukorras ei ole enam ettevõtted need, kes esitavad kandidaadile nõudmisi. Valiku langetamise võim on üha enam jõudmas kandidaatide kätte. Seega tuleb täna keskenduda hoopis sellele, mida ettevõte pakub ja mis kasu saab potentsiaalne uus töötaja?
  3. Eristuva kujunduse puudumine. 
    Kujuta ette, kui Prismas, Selveris ja kõikides teistes toidupoodides oleksid kõik tooted ilma tootepakendi kujunduseta. Peal ainult logo ja tavaline wordis kirjutatud tekst. Oleks ju raske orienteeruda ja langetada valik, millist toodet osta?
    Täpselt samamoodi mõtle ka töökuulutust koostades - kui töökuulutus on reklaam, siis milline kujundus luua, et tekitada sihtrühmas soov Sinu juurde tööle tulla? Kujundusega saab võimendada kuulutuse sisu ja rõhutada töötaja väärtuspakkumist. Näiteks peaksid mõtlema seda, et kuidas näidata kujundusega, et "meil on meeldiv kollektiiv” või “meil pole bürokraatiat” ?
  4. Ei teata tööandja tugevusi. 
    Mitu korda nägime seda, et töökuulutuse järgi tundub töökoht ja tööandja üks kõige igavamatest üldse, kuid silmast silma kohtudes tuli jutust välja olulisi konkurentsieeliseid. Neid eeliseid (ehk tööandja eristuvaid tugevusi) on vaja ise selgelt teada ja kõikides värbamiskanalites, sh töökuulutusel välja tuua.
  5. Klišeed: “konkurentsivõimeline töötasu”, “meeldiv kollektiiv”, “hea töökeskkond” jne. 
    Need fraasid on liigkasutatud ja ei ütle kandidaadile midagi. Tarvis on eristuda.

Kui need vead elimineerida, võid kindel olla, et töökuulutuste tulemuslikkus kasvab.

MIKS OTSUSTASIME OMA AEGA TASUTA PANUSTADA?

Meie missioon Brandemis on aidata ettevõtetel töötajaid hoida ja uusi ligi meelitada. See on see, mille nimel me iga päev tegutseme ja oma klientidele lahenduse pakkumiseks oma aega, teadmisi ja kogemusi panustame. Täna on kampaania läbi, sest selleks oli meil planeeritud oma kindel aeg augustis ja septembris muude kliendiprojektide kõrvalt.

Veel on võimalus

 

 

Tahad teada, mida peaks just Sinu töökuulutustel muutma, et saaksid rohkem sobivaid kandidaate? Kampaania on tänaseks läbi. Aga kuna saime klientidelt häid kommentaare, et meist oli palju kasu, siis jätsime selle miniteenusena oma teenuste portfelli sisse.

 

 

 

 

Nii et sümboolse 190 € (+km) eest vaatame üle, kas töökuulutus:

  • Kõnetab  sihtrühma. Hindame, kas töökuulutus on visuaalselt ja sisu poolest sihtrühmale atraktiivne?
  • Eristub konkurentidest. Toome välja töökuulutuse tugevused ja nõrkused võrreldes konkureerivate töökuulutustega.
  • On võimeline saama rohkem kandidaate. Uuringud (ja praktiline kogemus) tõestavad, et töökuulutused, mis on visuaalselt ja sisuliselt atraktiivsed ja eristuvad, saavad kordades rohkem sobivaid kandidaate.
  • Lisaks esitame statistika konkreetse tegevusvaldkonna töötajate kohta. Meie hea partner on Palgainfo Agentuur, kellega koos viime läbi Eesti suurimat tööturu- ja palgauuringut.

Tagasiside saamiseks kirjuta: tere@brandem.ee või helista: +372 55996096 (Kaisa-Triin Karu).

MÕNED MULJED ETTEVÕTETELT, KES TAGASISIDE KÜSISID:

TNT, kellel aitasime antud soovitused ka ellu viia:

"Nii kiire ja tähelepanelik töö! Kõige suurem kasu oli minu jaoks sellest, et kogu töökuulutuse sisu ja kujunduse töötas välja turundusinimene ja pani päriselt teksti ise kokku ka. Nii tuli tulemus erinev ja hoidsin märkimisväärselt enda aega kokku. Samal ajal sain ise värbamisturunduse professionaalidelt õppida. Meeldis ka see, et kui on vaja selgitada-vaielda, siis kohe arutame otse, ausalt ja selgelt! Soovitan kindlasti!"

Anni Paves, Personali- ja kvaliteedispetsialist, TNT Express Worldwide Eesti

AS Konesko:

 

“Selline positiivne ja „teeme ära“ tunne tekkis! Sain uusi vaateid tööandja turundusest, personalitööst ja töökuulutuste vormingust - kuidas oma ettevõtet kandidaatidele paremini müüa ja mida rõhutada, et potentsiaalne tööotsija huvituks just meil töötamisest. Brandemi meeskond on väga professionaalne, kogu meie kohtumise jooksul oli teiega väga kerge ja hea suhelda. Kindlasti julgen soovitada teid ka teistele ettevõtetele."

Katrin Perlin, personalijuht

Arhitektuuri- ja inseneribüroo Esplan OÜ:

"Põhjalik tagasiside, statistika konkreetse tegevusvaldkonna tööotsijate kohta ja palju häid mõtteid mitte ainult töökuulutuste kujunduse ja sisu kohta, vaid ka konkreetse tööandja brändingu kohta üldisemalt. Soovitan!"

Kadi Metsmaa, tegevjuht

Eesti Kontsert:

"Meeldis see, et ma sain, mida soovisin :) Olles aegajalt töötajate otsingul, siis tahtsin, et keegi vaataks värske pilguga olemasoleva pakkumisvormi üle. Pigem oli kohtumine kinnitus, et asjad on korras. Võtsin vestlusest kaasa selle, et vahetasin pakkumised ja nõuded ära -  kirjeldan kõige pealt ära, mida me pakume ja alles siis nõuded. Ja muidugi lisasin selle, et miks meile tööle tulla – kultuuri täis majad."

Ly Kaare, personalijuht

 

Töökuulutustele tagasiside saamiseks kirjuta: tere@brandem.ee või helista: +372 55996096 (Kaisa-Triin Karu)