Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

Daiga Ergle, Air Balticu personalidirektor

Air Baltic: "tööandja bränd lähtub äri eesmärkidest!"

Marie Evart
22. oktoober, 2015

Daiga Ergle, Air Balticu ja Coalition Rewards personalidirektor jagas hiljuti Marketingi Instituudi turundusraadios oma kogemusi tööandja brändi loomisest. Daiga on tegelenud tööandja brändi loomisega kahes erinevas organisatsioonis - Air Balticus ja Coalition Rewardsis. Saadet saab järelkuulata turundusraadio veebilehel - saate pikkus on 65 minutit. Toome siin teieni ka lühikese kokkuvõtte Daiga sõnul olulisematest punktidest tööandja brändi loomisel: millest alustada ja kuidas tulemusi mõõta?

MILLEST ALUSTADA TÖÖANDJA BRÄNDI VÄLJATÖÖTAMIST:

Daiga sõnul tuleb tööandja brändi loomisel esimese asjana saada aru, millised on ettevõtte ärilised eesmärgid. See peab olema küsimus nr 1 kõigile organisatsioonidele olenemata tegevusvaldkonnast. Kui see küsimus pole läbi mõeldud, on Daiga sõnul tööandja brändi loomine kui liiva peale ehitamine. 

  • Mõelda, milleks tehakse äri? Millised on ettevõtte ärilised eesmärgid?
  • Milliseid inimesi vajame nende eesmärkide täitmiseks?
  • Millised on nende inimeste väärtushinnangud?
  • Kust me neid inimesi leida võiksime?
  • Kuidas peaksime tööandjana oma väärtusi kommunikeerima, et need oleksid sihtrühmale atraktiivsed? Milliseid kanaleid kasutada?
  • Millega tegelevad konkurendid?

"Tööandja bränd peab olema välja töötatud ettevõtte äriliste eesmärkide täitmise nimel!"

Daiga Ergle, Air Balticu personalidirektor

TULEMUSTE MÕÕTMINE

Kuidas tööandja brändi (strateegilisemas mõistes tööandja turunduse) tulemuslikkust mõõta? Air Balticu personalidirektor peab kaheks kõige olulisemaks mõõdikuks:

  • sobivate kandidaatide määra
  • ja seda, kui palju saadetakse CV-sid siis, kui aktiivset värbamiskampaaniat parasjagu pole ehk väljaspool konkursse. Daiga saab hetkel iga päev paar CV-d. Ja kui ettevõtet kajastatakse meedias rohkem, jõuab Daiga postkasti kuni 10 CV-d päevas.

Lisaks on Daiga sõnul mitmeid teisi olulisi mõõdikuid. mis aitavad tööandja brändi tulemuslikkust mõõta. Mõõdikute jälgimise abil saad aru, mitu eurot on ettevõte iga tööandja turundusse pandud euroga kasu teeninud. Loe mõõdikutest lähemalt blogist: "26 mõõdikut tööandja turunduses".

Daiga esineb ka "Unistuste tööandja: 100 ideed" konverentsil 28.jaanuaril 2016.a. 

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.