Võta ühendust siin: tere@brandem.ee +372 512 6674

ASÕP õpetajate kasvuprogrammi värbamiskampaania
Värbamiskampaania on lühiajaline, kindla eesmärgiga reklaamikampaania, et leida töötajaid või kujundada ettevõtte mainet tööandjana. Selle aasta esimeses pooles viisime aga läbi hoopis ühe erilisema kampaania koostöös ASÕPiga.
Tugev partnerlus kui tulemusliku kampaania alustala
2025. aasta kevadel seadis ASÕP (Asendusõpetajate programm) eesmärgiks värvata oma õpetajate kasvuprogrammi lausa 250 karjääripöörajat üle Eesti, kellest vähemalt 100 vastaksid kasvuprogrammi ootustele. Nende seas pidid olema inimesed magistrikraadiga, kes on valmis sügisest õpetama näiteks matemaatikat, füüsikat, eesti keelt ja kirjandust, inglise keelt või olema klassiõpetajad.
ASÕPi meeskond mõistis, et kõrge eesmärgi ja kitsa ajaraami tõttu oma jõududest ei piisa. Organisatsiooni sees kõlas mitmest suust üks ja sama nimi – Brandem.
“Soovisime partnerit, kes mõistaks suurt pilti ja aitaks meie sõnumi õigete inimesteni viia,” sõnab tegevjuht Gerli Neppi. Värbamisjuht Natalja Prümmel lisab: “Teadsin, et Brandem suudab ühendada strateegilise värbamise ja sisulise turunduse ning just seda me vajasime.

Põhjalik sihtimine ja sügav kandidaatide mõistmine
Kampaania sihtgrupiks olid magistrikraadiga inimesed üle Eesti, kellel on huvi õpetamise vastu. Kandidaatide jaoks oli loodud väga põhjalik ja pikk kandideerimisvorm, kus küsiti süvitsi motivatsiooni, väärtusi ja valmisolekut panustada haridussektorisse. Tavapäraselt soovitame kandideerimisvormid hoida lühikesed, ent ASÕPi puhul oli tegemist programmiga, mis eeldas põhjalikku eneseanalüüsi. Selline lähenemine aitas eristada tõeliselt motiveeritud inimesi ning lõi juba kandideerimise tasandil sideme programmi väärtustega.
"Läheneme igale projektile personaalselt ja meie jaoks on alati äärmiselt oluline teada täpselt, keda me kõnetada soovime. ASÕP oli ära teinud tugeva eeltöö, mis andis meile võimaluse veelgi täpsemalt siht paika panna," märgib projektijuht Karoliina Arold.
Emotsioon, mis jääb meelde
Kampaania südameks kujunes siiras ja mitmekesine videomaterjal. Nii Gerli kui ka Natalja toovad esile videotiimi töö: „Megapiksli videograafid olid lihtsalt suurepärased. Nad suutsid luua keskkonna, kus inimesed tundsid end vabalt. Kaasasime videosse erinevaid isiksusi, kellel kõigil oli oma lugu ja just see mitmekesisus nii keeleliselt kui visuaalselt, andis videole väga tugeva emotsionaalse laengu.“
Megapiksel Stuudio videotiimi liige Andreas Unt toob välja peamised mõtted eduka video loomiseks: “Raske on teha edukat videot, kui see ei peegelda päriselu. Ehedust ja autentsust ei saa hiljem ka videotöötluses juurde lisada, kui seda juba filmimisel pole. ASÕPi puhul oli aga kõik kohe eriti sujuv ja ning nende tugev eelis seisnes innustunud töötajates. Meie jaoks on video filmimisel oluline, et inimesed tunneksid ennast vabalt ja räägitav tekst poleks pähe õpitud, vaid tuleks loomulikult. Samuti annab videole palju juurde inimeste mitmekesisus. ASÕPi puhul olid osalejad erinevast soost ja rolliga, mis andis kohe värskust ja vürtsi videopilti.”
Eesmärk täidetud ja ületatud
Kampaania tulemused kõnelevad enda eest:
- 165 põhjalikku avaldust,
- 108 kutset liitumiseks kasvuprogrammiga,
- kõik sihitud õpetajate erialad said kaetud.
“Tallinna Ülikool isegi küsis, kust me nii palju reaalainete õpetamisest huvitanuid leidsime,” jagab Gerli.
Koostöö, mis toob rõõmu
Tulemuslikkus sündis vastastikusest usaldusest, avatustest ja sujuvast koostööst. ASÕP meeskond meenutab ka soojalt ühiseid hetki – ühine lõuna võttepäeva keskel, videotiimi vahetu suhtlus, fotograafi mänguline lähenemine. “Brandemi tiim mõtles kaasa, oli alati olemas ja hoidis kampaania käekäigul silma peal. Koostöö oli professionaalne ja südamlik,” lisab värbamisjuht Natalja Prümmel. Ka projektijuht Karoliina Arold jäi koostööga igati rahule: "Nautisin igat hetke koostöös ASÕPiga, nende siirus ja suurem eesmärk andsid kohe energiat juurde ja nii kihvt oli jooksvalt kuulda, kuidas kandidaate üha juurde tuleb. Samuti sai üheskoos loodud kõnetavad värbamismaterjalid, mis tõstsid ASÕPi kui programmi nähtavust." (Vaata maandumislehte siit: https://work.brandem.ee/hakkaopetajaks/)
Kuigi värbamise esmane eesmärk on täidetud, siis ootab ASÕPi meeskond põnevusega programmi edasist kulgu. „Tegemist on pika protsessiga. Kui aga inimesed koolidesse jõuavad ja klasside ette astuvad, siis näeme päriselt, millist mõju see kampaania on avaldanud. Start on olnud igal juhul tugev ja innustav,“ võtab Gerli kevadise värbamiskampaania kokku.
Kas ka sina otsid õigeid inimesi?
Kui sinu organisatsioon otsib inimesi, kes jagavad teie väärtusi ja on valmis panustama südamega, siis võta meiega ühendust. Aitame sul luua strateegilise, visuaalselt köitva ja sisuliselt tugeva värbamiskampaania, mis kõnetab õigeid inimesi õigel ajal. Iga tööandja on unikaalne – meie aitame selle nähtavaks teha.
Astume esimese sammu koos – räägi meile oma eesmärkidest ja loome just sulle sobiva lahenduse
- Eelmine lugu: Vaikne unistus, mis sai hääle
- Järgmine lugu: Minna-Maria kogemuslugu ja soovitused sihtotsinguks
Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?
Liitu uudiskirjaga:
Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.