Võta ühendust siin: tere@brandem.ee +372 512 6674
Brandem käis Töötukassa töö- ja karjäärimessil
Septembri lõpus korraldas töötukassa töö- ja karjäärimessi, mis tõi Kultuurikatla inspireeriva katuse alla kokku tööotsijad ja tööandjad. Lisaks olid kohal oma ala asjatundjad nii värbamise, tööandja turunduse, juhtimise kui ka personalitöö valdkonnas, kes jagasid oma teadmisi erinevates töötubades.
Käisime Brandemi tiimiga piilumas, milliste argumentidega tööandjad tööotsijaid enda juurde tööle meelitada püüavad. Nagu ka möödunud aasta kevadel toimunud TTÜ karjäärimessil, jäi „vau!“ momenti tekitavaid väljapanekuid silma vähe. Kõige sagedamini üritati tööotsijaid enda poolele meelitada erinevate lendlehtede ja magusaga.
Siin on mõned näited tööandjatest, kes oma väljapanekuga meile silma jäid:
Transcom Estonia kasutas tööotsijate meelitamiseks kavalat ja sügiskuudel kindlasti atraktiivset võimalust, loosides tööotsijate vahel välja Spaa pääsmeid. Samuti jäi juba kaugelt silma 5 erinevas keeles tervitav roll-up, mis andis mõista, et tegemist on rahvusvahelise ettevõttega. Viimane on kindlasti atraktiivne müügiargument paljudele noortele.
Rimi võlus kandidaate küpsiste, kommide, värvilise reklaammaterjali, tugevate sõnumite ja sõbralikkusega. Samuti olid nad ainsad, kes jäid silma Eestis vähe kasutatud, aga üliolulise lähenemisega, tuues välja põhjused, miks Rimi enda töötajad soovitaksid oma sõpradel Rimisse tööle tulla.
Viasat paistis silma alla 18- aastase värbamisega. Oluliseks müügiargumendiks seejuures olid noored värbamisspetsialistid, kellega potentsiaalne tööotsija end kenasti samastada võis. Visuaalselt hästi mõjus ka roll up, mille tugevad ja selged sõnumid juba kaugelt tähelepanu püüdsid. Roll up'il oli selgelt eristatav ka koduleht lisainfo saamiseks ja meiliaadress kandideerimisdokumentide edastamiseks.
Olerex võlus naeratuse ja visuaalselt kauni väljapanekuga, kus oma koht oli nii värbamis- ja reklaammaterjalil kui ka kommidel.
Swedbanki leti ette naelutas värbamisvideo, mille eesmärgiks oli huvi tekitada eelkõige neis kandidaatides, kelle töö eeldab inglise keele oskust. Julge ja silmapaistev värbamiskanal, mida sooviks Eesti tööandjate puhul sagedamini näha.
Eesti Kaitseväe Värbamiskeskus veenis tugevate sõnumite ja ametivormiga, millest lihtsalt on raske mööda vaadata.
Et ees ootab mitmeid karjääri-, info- ja töömesse nagu näiteks Teeviit, Noor Meister ja Võti Tulevikku, siis on hea teada, kuidas end tööandjana väljapaistvamaks ja tööotsijatele atraktiivsemaks muuta.
Siin on mõned nõuanded:
- Jäta toolid koju ja ole aktiivne. Messidel käimine ja oma ettevõtte reklaamimine on kutsumus omaette ning edu saavutamiseks tuleb olla järjepidev. Vali end esindama inimesed, kes naudivad suhtlemist, on säravad ja rõõmsameelsed ning oma tööandja ja töö suurimad fännid. Nii saad positiivset tähelepanu ja tõmbad ligi potentsiaalseid töötajaid.
- Jää meelde. Koosta värbamismaterjalid, millega jääd silma mitme(saja) meetri kauguselt. Kui vaja, siis palka nende koostamiseks ja disainimiseks professionaal. See on väärt investeering, sest ideaalis toob kasulik värbamismaterjal Sulle uue töötaja, mitte ei lõpeta paberihundis.
- Tee suu magusaks. See kõlab klisheena, aga komm võib olla Sinu ja tulevase töötaja vahel esimeseks sillaks. Ja mis võiks olla parem kui uut töösuhet magusalt alustada.
- Ole praktiline. Sinu ettevõte toodab prille, mille saab tikutoosi suuruseks voltida või keepi, mis muudab Sind pimedas nähtamatuks? Äge! Aga kui Sa neid tööotsijatele ei näita, siis kuidas nad peaksid teadma, et just Sinu juures saavad nad osa millegi nii erilise loomisest? Võta kaasa kõik, millele saab käed külge panna – mängud, seadmed, kasvõi madratsid. Nii lood kontakti, tutvustad oma ettevõtte tegevusvaldkonda ning mis peamine – jääd meelde!
Brandemis on meil lisaks eeltoodule veel palju häid ja praktilisi nõuandeid. Saame Sind aidata ka värbamismaterjalide loomisel ja disainimisel. Enne järjekordsele karjääri- ja/või töömessile suundumist võta meiega ühendust: tere@brandem.ee
Soovime Sulle tulemuslikku värbamist!
- Eelmine lugu: 5 olulist uuendust värbamises, mida iga tööotsija teadma peaks
- Järgmine lugu: Otsime projektijuhi assistenti!
Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?
Liitu uudiskirjaga:
Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.