Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

TNS logo

Kas 2015. aasta meeldivaimad tarbijabrändid=ihaldusväärseimad tööandjad?

14. aprill, 2015

TNS Emori värskeimast brändide edetabeli uuringust selgub, et Eesti elanike meeldivaimate brändide edetabelit juhib endiselt Kalev. Kalevile järgneb teisena Google ning kolmandal kohal on Swedbank. Esikümnesse mahtusid veel: Gmail, Elion, EMT, ETV, Maxima, Skype ja Youtube. 

Kui ettevõtted soovivad saavutada pikaajalist edu ja paremaid majandustulemusi, on tarvis mõelda lisaks toodete ja teenuste turundamisele ka ettevõtte kui tööandja turundamisele (kui sellega pole veel tegeletud). Ettevõtte kalleim vara on inimesed, kes seal töötavad ja edusse panustavad. 

TARBIJABRÄND & TÖÖANDJA BRÄND

Kõigepealt tuletame meelde, mis vahe on tarbijabrändil ja tööandja brändil:

Tarbija bränd = organisatsiooni poolt tarbijatele suunatud toote või teenuse bränd. Meeldivaimad tarbijabrändid valdkondade lõikes on:

  • Kaubandus: Maxima, Prisma, Apollo, Rahva Raamat; 
  • Tehnika ja autod: Samsung, Audi, Volkswagen; 
  • Toidu- ja esmatarbekaubad: Kalev, Tere, Rakvere;
  • Meedia, telekommunikatsioon, finants: Google, Swedbank, Elion.

2015. aastal osales TNS Emori iga-aastasest brändide edetabeli uuringus 1276 Eesti elanikku vanuses 15–65 aastat. 

Tööandja bränd = lihtsalt öeldes see, kuidas inimesed nii organisatsiooni sees kui ka väljas organisatsiooni kui tööandjat tajuvad, sellest mõtlevad ja räägivad. 

KAS MEELDIVAIMAD TARBIJABRÄNDID = EELISTATUIMAD TÖÖANDJAD?

Parimate, ihaldusväärseimate, unistuste tööandjate valimine on Eestis viimastel aastatel olnud väga populaarne tegevus. Võrdleme nüüd CV Keskuse, TNS Emori,  ja Marketingi Instituudi tööandjate uuringute värskeimaid tulemusi. Kolme uuringu tulemused erinevad üksteisest oluliselt, sest kasutatud on eri metoodikaid:

Eelistatuimad tööandjad 2014-2015

Allikad: TNS Emori 2014 ja 2015 aasta uuringu tulemused, CV Keskus, Marketingi Instituut

Võrreldes neid kolme pingerida ja eespool toodud tarbijabrändide pingerida, on näha, et meeldiva tarbijabrändi tiitel ei too ettevõtet automaatselt ka Eesti eelistatuimate tööandjate sekka. Mõlemasse - nii populaarseimate tarbijabrändide pingeritta kui ka eelistatuimate tööandjate sekka on jõudnud vaid üks ettevõte - Swedbank. TNS Emori juhtekspert Mari-Liis Eensalu on seda kommenteerinud järgmiselt:

"Kui üldise maine pingereas on suhteliselt paremal positsioonil toiduainetetööstuse ja ka kaubandusettevõtted, kellega inimestel seostuvad vahetud positiivsed kliendikogemused, siis tööandjatena on kõrgelt hinnatud riigi omanduses olevad infrastruktuuri ettevõtted, kelle puhul hinnatakse töökoha stabiilsust. Samuti on tööandjatena kõrgemalt hinnatud mitmed tootmisettevõtted nagu Ericsson, Norma ja ABB ning ka Tallink." Mari-Liis Eensalu, TNS Emor juhtekspert

Seda, kuidas ettevõtte head mainet tarbijate hulgas tööandjana kasutada, saad küsida tööandja turunduse konsultandilt - tere@brandem.ee.

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.