Võta ühendust siin: tere@brandem.ee +372 512 6674
Kombineeritud värbamislahendusega parima tulemuseni
Eesti Autorite Ühing ehk lühidalt EAÜ on Eestis unikaalne organisatsioon, mis hoolitseb selle eest, et autorid saaksid oma teoste kasutajatelt õiglast tasu ja kasutajatel oleks võimalikult lihtne neid teoseid seaduspäraselt kasutada. Oma uue tegevjuhi värbamisel soovis ühing samuti tagada õiglust, avatust ja läbipaistvust, mis oli peamine põhjus kaasamaks sellesse protsessi väline koostööpartner. Brandemini jõudsid EAÜ liikmed Music Estonia endise tegevjuhi Virgo Sillamaa kaudu. Ka Music Estonias olime toetanud uue tegevjuhi leidmise projekti. Seekord soovis aga klient, et oleksime nendega kaasas terve värbamisprotsessi jooksul.
Esimene kohtumine toimus Brandemil EAÜ juhatuse liikme Kadri Sundjaga, kellega koos otsustasime teha põhjalikuma eeltöö ning kaardistada erinevate juhatuse liikmete ja töötajate ootusi uuele juhile. Värbamissõnumidki koorusid just nendest vestlustest. Kogu eeltöö protsess võttis tavapärasest kauem aega, sest otsustajaid oli rohkem kui keskmises värbamisprojektis, kuid selle tulemusel loodud kampaania materjalid ja selgus otsitava ideaalse kandidaadi osas olid oma aega väärt.
Viisime läbi nii avaliku kampaania kui sihtotsingu. Sihtotsingu jaoks kaardistasime kontaktid ning listi kooskõlastasime kliendiga. Materjalide loomiseks kaasasime enda copywriter’i ning suurepärase fotograafi Jake Farra, mille tulemusel valmisid maandumisleht ning töökuulutus. Sihtotsingul võtsime ühendust passiivsete kandidaatidega, kellest mitmed olid tegelikult avalikku kampaaniat näinud, aga sellele ise mitte reageerinud ning vajasid kandideerimisotsuse tegemiseks veel veenmist.
„Kogu protsess läks väga ladusalt, olgugi et otsustusring oli konkreetse projekti puhul üsna suur ning koroonaajal suhtlemine tavapärasest keerukam. Klient oli väga abivalmis ja avatud ning kõik otsused saime üheskoos edukalt tehtud,“ kommenteerib Brandemi värbamiskonsultant Minna-Maria.
Kõigepealt tegi Minna-Maria esmased vestlused 12 sobiva kandidaadiga, kellest 5 pääses järgmisesse vooru vestlema EAÜ juhatuse liikmetega. Edasi pääsenud 3 kandidaadil paluti teha kodutöö ning kirjutada visioonidokument ehk essee EAÜ tuleviku suunal, millele pakkusime välja ka hindamissüsteemi. Seejärel tegid kaks edukat kandidaati veel läbi Tripodi juhtidele mõeldud testid ning mõlemad neist pääsesid lõppvooru, mille vestlusel osales lisaks kandidaadile koguni 8 inimest – 5 liiget juhatusest ning 3 tegevtiimist.
Toredal kombel osutus valituks kandidaat, kes oli samuti kandideerimisele mõelnud, kuid otsus seda teha tuli alles pärast seda, kui värbaja oli sihtotsingu raames tema poole pöördunud. Värbaja julgustusel otsustaski ta konkursil osaleda ning pingutused tasusid end ära – Eesti Autorite Ühingu uus tegevjuht on Mati Kaalep.
„Kuigi ma olin EAÜ tegevjuhi töökuulutust korduvalt varem näinud, siis sündis lõplik otsus sellele kohale kandideerida pärast vestlust Brandemiga, mis andis mulle kindluse, et mu senine töökogemus ja oskused võiksid olla sellele töökohale sobivad,“ kommenteerib värske juht oma kogemust, „Samuti andis see vestlus kindluse, et tegemist on päris konkursiga, mitte ette ära otsustatud protsessiga ja seetõttu on mul kui kandidaadil mõistlik sellesse ka oma aega ja energiat panustada. Kuigi kandideerimise protsessis oli lõppastmes veidi rohkem etappe kui ma alguses eeldasin, siis olin meeldivalt üllatunud, et tagasisidet sai peale igat etappi. Samuti oli suhtumine minusse alati sõbralik ja toetav, mis andis ka täienevalt enesekindlust, et liigun õiges suunas. Kokkuvõttes oli tegemist eeskujulikult ning professionaalselt läbi viidud protsessiga, mis jättis äärmiselt positiivse mulje.“
Ka ühingu liikmele Kadri Sundjal jätkus projekti kommenteerimiseks vaid häid sõnu, “Meid on juhatuses seitse liiget ja keegi meist ei toimeta igapäevaselt EAÜ teemadega. Olime küll leppinud kokku, et initsiaatori roll jääb minu kanda, aga mul ei olnud ei aega ega varasemat võrreldavat kogemust sedalaadi protsessi juhtimisel. Minu jaoks oli ülioluline, et värbamisprotsess oleks süsteemselt koordineeritud ja võtaks arvesse kõiki parimaid praktikaid. Minna-Maria haldas kogu teekonda fantastiliselt ja oli toeks lõpliku valiku tegemisel, kui meil olid kaks väga tugevat kandidaati, kes oleksid mõlemad väga hästi sobinud.”
Niisiis on juhtiva positsiooni värbamisel alati kasulik investeerida põhjalikumasse eeltöösse, et kaardistatava profiili kohta oleks võimalikult palju infot. Samuti jõuab sihtotsingu ja värbamiskampaania kombineerimisel kliendini kõige laiem, kuid samas täpsem valikulaud sobivatest potentsiaalsetest kandidaatidest, kes on tööturul pakkumistele avatud.
- Eelmine lugu: Värbamiskampaania tootmissektoris – Brandemi kogemus
- Järgmine lugu: Persoonilugu: Janika Valliste ja Coop Pank
Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?
Liitu uudiskirjaga:
Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.