Võta ühendust siin: tere@brandem.ee +372 512 6674
2016. aasta värbamisturunduse auhinnad on selgunud!
Alates 1980. aastast on Inglismaa üks vanim ja suurim HR-professionaalide ühing CIPD koos partneritega tunnustanud ettevõtteid silmapaistvate värbamiskampaaniate eest. Juuli lõpus toimunud Recruitment Marketing Awards auhinnatseremoonial tunnustati ettevõtteid kahekümnes erinevas kategoorias ja anti välja „Grand Prix“ auhind üldarvestuse parimale.
Võistluskategooriad on aastate lõikes erinevad, võttes arvesse tehnoloogilisi uuendusi ja olukorda tööjõuturul. Žüriisse kuulub üle 20 personali-, värbamis- ja turundusettevõtte juhi ja spetsialisti. Kuna osalejaid on palju, siis on hindamise esimese osa eesmärk teha eelvalik kõikide kategooriate võistlustöödest. Teises osas hindavad žüriiliikmed võistlustööde silmapaistvust ja loovust.
Valisime välja silmapaistvamad võistlustööd neljas erinevas kategoorias, mis meie arvates vääriksid esiletõstmist:
Parim sotsiaalmeedia kasutus ning Grand Prix
The National Offender Management Service (NOMS) juhib Inglismaal ja Walesis vanglasüsteeme. Nende eesmärgiks oli värvata 1700 vanglaametnikku 32 erinevasse asukohta aasta jooksul. Suurimaks väljakutseks ülesande juures olid vanglatöö ebapopulaarne kuvand ühiskonnas, suur kandideerimise katkestamiste arv ning jõuline taustakontroll kandidaatidele.
Et muuta ühiskonna suhtumist vanglaametnike töösse ning välistada juba värbamisprotsessi algetapis kandidaadid, kellele vangla töötingimused ei sobi, otsustati kujutada tööd vanglas nii ehedalt kui võimalik. Kuna sihtrühma kuulusid 18-35. aastased mehed ja naised, oli sotsiaalmeedia ideaalne kanal nendeni jõudmiseks. Peamiseks kampaaniaelemendiks oli video vanglaametniku igapäevatööst kinnipeetavatega. Videot vaadati sotsiaalmeedias üle61 000 korra ning see tõi kaasa enam kui 4500 reaktsiooni (meeldimist, jagamist, kommentaari). Loosungiga „Kas Sinus on vajalik, et olla vanglaametnik?“ loodi ka teisi videosid, mis iseloomustasid erinevate vanglate tingimustes töötamiseks vajalikke isikuomadusi.
Sotsiaalmeedia mõju värbamisele oli fenomenaalne: kokku laekus 70 088 kandideerimisavaldust (eesmärk oli 24 950), vastu võeti 1578 tööpakkumist ning talent pool’i lisandus 3309 sobivat kandidaati. Lisaks sotsiaalmeediale oli värbamiskampaania raames oskuslikult kasutatud ka teisi suuremaid turunduskanaleid nagu Google, raadio, printmeedia, tänavareklaam jms, mistõttu tõi see ka Recruitment Marketing Awards kõikide kategooriate üldvõidu ning Grand Prix auhinna.
Parim tööandja bränd
Selle auhinna pälvis rahvusvahelise kommunikatsioonitehnoloogia ettevõte Ericsson projektiga „You + Ericsson“. Projekti eesmärgiks oli muuta töötajad tööandja brändi saadikuteks, kasutades selleks nii sotsiaalmeediat kui suust suhu turundust. Julgustades töötajaid jutustama oma lugusid, jagati maailmaga Ericssoni organisatsioonikultuuri ja innovatiivsust.
Tänu projektile kahekordistus oma tööandjat soovitavate töötajate (ehk tööandja brändi saadikute) arv ning sotsiaalmeedias Ericssoni lugusid jutustavate töötajate hulk suurenes 21 000’ni. Projekti tulemusel leiab Ericsson 33% uutest töötajatest saadikute soovituste kaudu, värbamiskulud on vähenenud ning Ericssoni kui tööandja brändi tuuakse ülemaailmseks näiteks tööandja saadikute hulga suurendamisest.
Parim noori kaasav algatus
Kuidas saada õpilased ja värsked lõpetajad rääkima brändist, millest nad midagi ei tea? AXA vereringe moodustavad noored töötajad ning nad on üks maailma juhtivaid kindlustusettevõtteid, kuid vaatamata sellele on nende bränd noorte hulgas vähetuntud. Et kasvatada ettevõtte tuntust noorte seas, kuulutas AXA välja võistluse, mille eesmärgiks oli interaktiivse aardejahi käigus lahendada erinevaid ülesandeid. Lisapunkte oli võimalik saada oma saavutuste jagamise eest sotsiaalmeedias. Võistluse peaauhinnaks oli 12-kuuline ümbermaailma reis. Oktoobrist märtsini kestnud kampaania jooksul osales võistluses 26 000 noort 221 erinevast riigist. Mobiilseadmetes külastati mängu lehte üle 90 000 korra, seejuures oli keskmiseks mängimise ajaks 44 minutit. Mängu viis lõpule 8000 inimest.
Parim trükimeedia reklaam
Kullerfirma Yodel pöördus värbamisagentuur SMRS poole seoses töömahu kasvamisega jõulude ajal. Eesmärgiks oli luua kampaania, millega kaasneks üleriiklik tähelepanu. Et kampaania lansseerimisega samaaegselt oli meedias suurt tähelepanu pälvinud Chris Evansi üleskutse leida autojuhte, kes oleksid huvitatud kaasa lööma uues "Top Geari" saates, otsustati Yodeli kampaania üles ehitada sarnasele kontseptsioonile. Eristuvaks eesmärgiks sai ülesanne leida sobivad kandidaadid ühe päevaga.
Värbamiskampaania publitseeriti ühes Inglismaa suurimas väljaandes „The Sun“ ning kandideerimise tähtaeg seati samale päevale. Kampaania oli edukas – kullerfirma leidis otsitavad töötajad ning tänu silmapaistvale reklaamlahendusele kasvas karjäärilehe külastatavus 42% võrra.
SOOVITUSED SILMAPAISTVA VÄRBAMISKAMPAANIA LOOMISEKS
Kuigi Recruitment Marketing Awards’iga auhinnatud kampaaniaid oli kokku 20 ning igaüks neist oli oma lähenemise poolest eriline, peitub igasühes neist põhimõte, mida jälgides võib iga värbamisprojekt olla edukas. Toome lühidalt välja mõned soovitused, mida värbamiskampaaniat planeerides silmas pidada.
-
Selgita oma väärtusi
Erinevate valdkondade ettevõtted on keskendunud oma tööandja brändi strateegilisele juhtimisele, sest on mõistnud, et just tugev tööandja bränd kindlustab neile tihedas konkurentsis vajaliku värbamisvõimekuse ja kandidaatide valiku. Tugeva tööandja brändiga ettevõtetel on lihtsam värvata, neil on madalamad värbamis- ja tööjõukulud ning väiksem tööjõu voolavus. Tööandja brändi tuumaks on töötaja väärtuspakkumine. See peaks aitama vastata kandidaadi küsimusele “Miks ma peaksin just teie juurde tööle tulema?”. Näiteks võib töötaja väärtuspakkumine seisneda organisatsioonis töötamisega kaasnevates rahvusvahelistes karjäärivõimalustes, võimaluses panustada millegi innovaatilise arendamisesse või pere- ja kogukondlikes väärtustes, mis on kandidaadi jaoks olulised. See aitab leida organisatsiooni töötajad, kes jagavad tööandja väärtusi ning hindavad seda, mida tööandjal pakkuda on.
-
Kasuta julged lahendusi
Milline on peamine omadus või väärtus, millega soovid, et potentsiaalsed töötajad (sihtrühm) Sind kui tööandjat seostaksid? Eestis väga paljud tööandjad positsioneerinud end “meeskonna” alale. See tähendab, et nende eristuvaks väärtuseks on meeldiv seltskond. Aga kui kandidaadil on valida mitme erineva tööandja vahel, kes kõik on ennast positsioneerinud meeskonna alale, siis kuidas teab kandidaat, keda valida? Seetõttu on tänases konkurentsitihedas tööjõuturu olukorras on üks olulsemaid märksõnu eristumine. Just seetõttu töötavad kõige paremini lahendused, mis paistavad silma oma kujunduse, sõnastuse või näiteks ajalise piirangu poolest nagu oli seda näiteks kullerfima Yoda värbamiskampaania.
-
Tuvasta sihtgrupp
Kommunikatsioonil ja veenmisel on värbamisturunduses väga oluline roll - seeläbi saab otseselt mõjutada seda, mida arvavad Sinust kui tööandjast potentsiaalsed kandidaadid. Töökuulutustest, karjäärilehest, Google’i otsitulemustest ja tuttavate soovitustest sõltub, mis mulje Sinu ettevõttest kandidaatidele jääb. Erinevad sihtgrupid saavad infot aga erinevatest kanalitest, mis omakorda tingivad erinevas stiilis sõnumid. Seetõttu on väga oluline mõelda detailselt läbi, keda kampaania kõnetama peaks ja vastavalt sellele valida kanalid, kus sõnumit kommunikeerida (koduleht, blogi, sotsiaalmeedia, printmeedia, välimeedia jms). Kindlustusettevõte AXA ja National Offender Management Service (NOMS) olid oma kampaaniatega heaks eeskujuks ja näitasid, kui oluline on tuvastada sihtgrupp ja valida värbamiskampaaniaks õiged kanalid ja tegurid, mis just seda sihtgruppi kõnetaks.
-
Kaasa!
Ericsson + You kampaania tõestab, et iga töötaja on ettevõtte saadikuks ja kujundab tööandja mainet väliste sihtrühmade seas. Seetõttu sõltub nende soovitusest või mittesoovitusest organisatsiooni värbamisvõimekus. Soovitajate määra suurendamiseks on oluline töötajatele selgitada nende rolli värbamises. Selleks on oluline väga tugev sisekommunikatsioon organisatsioonis, mis peaks kindlustama, et iga töötaja mõistab ettevõtte missiooni ning selle poole töötatakse ühiselt. Kui töötajad ei tule hommikul tööle palgalipiku pärast, vaid igaüks usub ettevõtte missiooni ning töötab selle nimel, saavad töötajatest suurepärased saadikud, keda värbamisprotsessi kaasata. Selgitage, miks uusi töötajaid otsitakse ja miks sobivate töötajate leidmine kasulik nii organisatsioonile kui kogu meeskonnale.
Kui vajad abi tugeva tööandja brändi loomisel, siis saame Sind aidata! Võta meiega ühendust: tere@brandem.ee
- Eelmine lugu: Tule koolitusele! Praktiline tööandja brändi loomise koolitus Brandemilt!
- Järgmine lugu: Tööandjad on hädas sobivate töötajate leidmisega
Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?
Liitu uudiskirjaga:
Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.