Võta ühendust siin: tere@brandem.ee +372 512 6674
Aitame Sul hoida ja leida häid töötajaid
Tööandja mainekujundus meedias
Sinu ettevõtet ei teata? Valdkonnal on halb maine? Sa ei saa nautida seda, et inimesed tulevad ise end Sinu organisatsiooni tööle pakkuma? Läbimõeldud ja järjepideva mainekujunduse abil saavutad sihtrühma seas tuntuse ja lood usalduse.
Mis on tööandja maine ja kuidas seda kujundada?
Tööandja maine on praeguste ja potentsiaalsete töötajate arusaam sellest, millise tööandjaga on tegemist. Eristatakse tööandja sisemist mainet, ehk seda, millisena tajuvad tööandjat praegused töötajad ning välist mainet – millisena tajutakse tööandjat potentsiaalsete töötajate hulgas. Oma tööandja maine on olemas kõigil ettevõtetel. Iga tööandja otsustada on aga see, kas ta tegeleb teadlikult oma tööandja maine kujundamisega võib laseb sel kujuneda omasoodu.
Süstemaatilise ja järjepideva töö tulemusel kujuneb sihtgruppide seas tööandjast selline maine, nagu tööandja soovib. Selle tulemusel väheneb personalivoolavus ja paraneb värbamisvõimekus. Kandidaatide arusaam tööandjast, mis on tekkinud omasoodu, ei pruugi ühtida tegeliku olukorraga organisatsioonis ning võib suurendada personalivoolavust ja vähendada värbamisvõimekust.
Tööandja sisemist mainet, ehk seda, millisena tajuvad tööandjat Sinu enda töötajad, saab kujundada sisekommunikatsiooni abil. Loe sisekommunikatsioonist lähemalt siit!
Välist tööandja mainet saab kujundada nii ettevõtte karjäärilehe, töökuulutuste, terviklike värbamiskampaaniate abil kui ka meedias (ajakirjanduses ja sotsiaalmeedias) sihtgrupile huvitava sisu (artiklite, intervjuude, arvamuslugude, reportaazhide jms) avaldamisega.
Tööandja mainekujundus meedias - mis sellest kasu on?
Kui sa soovid, et parimad kandidaadid eelistaksid Sind teistele tööandjatele, siis pead neile korda minema ja huvitav olema. Selleks pead looma sisu, mis on potentsiaalsetele töötajatele põnev ja haarav. Meedias tuleb rääkida lugusid, mis on Sinu sihtgruppide jaoks informatiivsed, harivad ja kasulikud.
Ka siis kui Sul ei ole parasjagu käimas värbamiskampaaniat, on Sulle kasulik olla meedias oma sõnumitega nähtav. See loob teadlikust sellest, millise tööandjaga on tegemist. Ajakirjanduses avaldatud sisu on kordades usaldusväärsem, kui tasuline “sisuturundus” ja reklaamsõnumid.
Süsteemne ja järjepidev mainekujundus meedias kujundab kandidaatide arusaamu tööandjast lähtuvalt sellest, kuidas tööandja on end tööturul positsioneerinud. Tänu sellele mõjub tööandja kandidaatide jaoks atraktiivsemalt ning paneb kandideerima neid tööotsijaid, keda organisatsiooni pakutavad väärtused kõnetavad. See omakorda vähendab tööjõu voolavust ja värbamiskulusid.
Lugude rääkimine loob silla Sinu ja potentsiaalsete kandidaatide vahel. Jagades kasulikku sisu, lood potentsiaalsetele töötajatele väärtust ning kindlustad positsiooni arvamusliidrina. Järgmine kord, kui kandidaadil on valida mitme tööandja vahel, valib ta reeglina selle, kellest ta varem kuulnud on ning kes on seeläbi tema usalduse ja poolehoiu võitnud on.
Lisaks tuntuse kasvatamisele ja positsiooni kindlustamisele, mõjub tööandja mainekujundus meedias hästi ka olemasolevate töötajate motivatsioonile. Töötajatel on uhke tunne vaadata telerist või lugeda ajakirjast oma tööandja kohta lugusid.
Läbi teadliku tööandja mainekujunduse saavutad:
-
Usaldusväärsuse. Ajakirjanduses avaldatud sihtgrupile huvipakkuv sisu on kordades usaldusväärsem kui makstud reklaam.
-
Eristuvuse. Tööjõuturul on tihe konkurents parimate töötajate pärast. Selleks, et parimad kandidaadid oma ettevõttesse kandideerima saada, peavad nad teadma, mille poolest Sa oma tööturu konkurentidest parem oled.
-
Suurendad kontrolli selle üle, mida Sinust kui tööandjast räägitakse. Eesti on maailmas ajakirjandusvabaduse tasemelt 180 riigi seas 14. kohal, mis tähendab, et kui Sina ei haara kontrolli selle üle, milline on Sinu maine meedias, teeb seda keegi teine. Organisatsioonid, millel puudub teadlik lähenemine tööandja mainekujundusele, on haavatavad, sest kasvõi vaid ühe töötaja rahulolematus tööandjaga võib kaasa tuua negatiivse meediakajastuse. Võimalike negatiivsete kajastuste mõju saab vähendada süstemaatilise ja järjepideva mainekujundusega meedias.
Kuidas tööandja mainekujundus meedias käib?
Mainekujundus on pidev tegevus, mis lähtub tööandja ärieesmärkidest. Mainekujunduse projekt jaguneb viieks etapiks:
-
Kliendi eesmärkide sõnastamine ja eelarve kokkuleppimine.
-
Töötaja väärtuspakkumisest ja/või tööandja konkurentsieelistest lähtuvate sõnumite valik
-
Meediaplaani koostamine ja kooskõlastamine
-
Sisu loomine ja meediaga suhtlemine lähtuvalt meediaplaanist.
-
Tulemuste mõõtmine
Tavaliselt on otstarbekas koostada plaan 6 - 12 kuuks ning iga poole aasta järel koostada uus plaan või olemasolevat vastavalt olukorrale korrigeerida.
Miks valida Brandem tööandja maine kujundamisel oma koostööpartneriks?
-
Brandem on ainus agentuur Eestis, kes on spetsialiseerunud tööandja turundusele, s.h. tööandja maine kujundamisele. Oleme kirjutanud sadu lugusid, artikleid, blogipostitusi ja loonud muud sisu, mida on avaldatud enamikes Eesti meediakanalites.
-
Meie kirjutatud lood on sihtgruppidele huvipakkuvad, kuna me kasutame oma töös Eesti suurima tööturu-uuringu andmeid. Selle tõttu teame, millised teemad, millistele sihtgruppidele korda lähevad ja milliste kanalite kaudu on loodud sisu kõige otstarbekam levitada.
-
Meid usaldavad mitmed edukad organisatsioonid nagu Elisa, Hilding Anders Baltic, Päästeamet, Coop, Metec, Tavid, MYJAR, Stockmann, Pro Optika jpt.
-
Brandemi poolt loodud sisu lähtub meie kliendi konkurentsieelistest tööturul ja läheb lugejatele korda. Aitame oma klientidel eristuda tööturu konkurentidest ja sobivatele kandidaatidele positiivselt silma jääda. Järgmine kord kui Sa töötajaid värbama hakkad, siis sihtgrupi seas juba teatakse milline tööandja Sa oled.
-
Brandemi tiimi on kaasatud oma ala professionaalid, keda võid usaldada. Kasutame oma töös teadmisi, mida oleme kogunud näiteks 15-aastasest juhtimiskogemusest, kümnete organisatsioonide konsulteerimisest, edukatest mainekujundus- ja värbamisprojektidest ning käega katsutavaid tulemusi toonud turundustegevustest.
Kui palju tööandja maine kujundamine meedias Sulle maksma läheb?
Iga tööandja on erinev ja seetõttu ei ole olemas standardset lahendust ja sellele vastavat hinda. Loome igale tööandjale just tema jaoks kõige paremini sobiva mainekujunduse kava. Küsi meilt hinnapakkumist siin!
Kes on projekti meeskonnas?
Tööandja mainekujunduse projekte juhib kogemustega projektijuht, kes paneb lähtuvalt kliendi vajadusest kokku sobiva meeskonna. Tavaliselt kuulub mainekujunduse projekti meeskonda lisaks projektijuhile veel meie kommunikatsioonispetsialist, tekstikirjutaja ja keeletoimetaja. Vajadusel on projektidesse kaasatud ka loovjuht, disainer, video- ja fotograafid.