Võta ühendust siin: tere@brandem.ee +372 512 6674
Aitame Sul hoida ja leida häid töötajaid
Värbamiskampaania Elisale
Värbamiskampaania Elisale
Elisa värbamiskampaania on osa suuremast pilootprojektist, mille eesmärgiks on muuta kaubanduses tavaks saanud 12-tunnised tööpäevad 6-tunnisteks ning teha paindlik tööaeg kättesaadavaks ka klienditeenindajatele. Laiem ühiskondlik eesmärk on läbi selle anda võimalus tööle kandideerida ka neil, kellele 12 - tunnised tööpäevad ei sobi, kuid kes on sellegipoolest huvitatud klienditeenindusvaldkonnas töötama. Näiteks tudengitele ja väikelaste vanematele.
Koos Elisaga panime paika eesmärgid, mille põhjal lõime värbamiskampaania plaani, kaardistasime sihtrühmad ja sõnastasime neid kõnetavad argumendid. Seejärel valisime turundusvahendid ja meediataktika.
- Tööd leidis 5 uut suhtlejat!
- Kampaanialehte külastas 3710 inimest. Mõned kandidaadid külastasid lehte korduvalt, seega kogukülastuste arv oli 4159! 60% kampaanialehe külastajatest tegid seda mobiilist, 38% olid arvuti- ja 2% tahvelarvuti kasutajad.
- Sotsiaalmeedia kampaania jõudis 80 000 inimeseni.
- Kandideeris 224 inimest, kellest 80 vastasid kandideerimistingimustele. Grupivestlusele kutsuti 35 kandidaati, kellest 7 kutsuti proovipäevale ja 5 võeti tööle!
PROJEKTI AJAKAVA JA TEGEVUSED:
Projekti ettevalmistusajaks oli kaks nädalat. Selle aja jooksul koostasime värbamiskampaania plaani, kaardistasime sihtrühmad ja sõnastasime neid kõnetavad argumendid. Seejärel kujundasime reklaammaterjalid ja valisime meediakanalid.
Värbamiskampaania oli avalik 19. septembrist 2. oktoobrini.
PROJEKTI EESMÄRGID:
- Leida Elisa Kristiine esindusse viis suurepärast suhtlejat (müügiinimest), kes saavutavad lühikese tööajaga väga häid müügitulemusi ja kellele sobib selline elustiil - vähem töötunde, rohkem töötasu.
- Kujundada Elisa mainet tööandjana ning muuta värbamine tänu sellele tulevikus lihtsamaks.
- Katsetada, kuidas selline kontseptsioon nagu „Vähem töötunde. Rohkem töötasu“ töötab - kas see kõnetab potentsiaalset sihtgruppi (inimesed, kellele 12-tunnised tööpäevad ei sobi, kuid kes on huvitatud müügivaldkonnas töötama) ning kas tänu sellele on võimalik leida tööjõuturult üles rakendamata potentsiaal.
VÄRBAMISKAMPAANIA PLAANI LOOMINE
Kohtumisel Elisa projektimeeskonnaga panime paika konkreetsed eesmärgid, millest lähtuvalt koostasime värbamiskampaania plaani. Kasutame värbamiskampaania loomisel kandidaadi teekonna loogikat.
Sellest loogikast lähtuvalt pani värbamisturunduse projektijuht, Kaisa Triin Karu, kirja tegevused, mida peab eduka värbamiskampaania jaoks tegema: mõtlesime läbi kõikpunktid, kus (potentsiaalne) kandidaat Elisaga kokku puutub.
Järgisime turunduses tuntud AIDA mudelit: (esmalt tekitame teadlikkuse, seejärel huvi tööpakkumise vastu ning viimaks soovi kandideerida. Kandidaadi teekonna lõpuks peab olema kandidaat veendunud, et just Elisa on koht, kuhu ta tahab üle kõige tööle tulla!
SIHTRÜHMADE KAARDISTAMINE JA ARGUMENTIDE SÕNASTAMINE
Pärast kampaania plaani kooskõlastamist Elisaga läksime edasi sihtrühmade kaardistamisega. Selleks kasutasime Eesti suurima, üle 12 000 vastajaga, tööjõuturu- ja palgauuringu andmeid. Lisaks vaatlesime, mida pakuvad potentsiaalsetele kandidaatidele tööturu konkurendid. Kui sihtrühmad ja konkurendid said kaardistatud töötasime välja kolm põhiargumenti (vähem töötunde, rohkem töötasu, väga hea müügikool) ja kogu toetava argumentatsiooni, (miks peaks sihtgrupp Elisasse tööle tulema).
Elisa värbaja, Sigridi, kommentaar Brandemi värbamiskampaaniale: “Oli tunda, et argumendid kõnetasid sihtrühma – töövestlusel osati selgelt öelda, miks kandideeriti ning oli näha, et pakkumine on ahvatlev”
REKLAAMMATERJALIDE DISAIN NING TEOSTUS
Lähtuvalt eelmisest punktist olid meile teada potentsiaalseid kandidaate kõnetavad värbamissõnumid. Kasutasime neid kõikide reklaammaterjalide sisus ja disainis: välimeedia, töökuulutuste, kampaanialehe ning sotsiaalmeedia reklaamides.
“Töövestlustel kiideti kuulutust, kift blingiv kuulutus tõmbas inimesi. Tänu “6-tunnine tööpäev on okei” kampaaniale leidsime aktiivseid, tegutsevaid ja asjalikke noori, kelleni muidu ei oleks jõudnud.” Sigrid, Elisa värbaja
VÄRBAMIS- JA REKLAAMKANALITE VALIK
Kui töökuulutus oli valmis, jagasime seda kanalites, kus potentsiaalsed kandidaadid liiguvad.
Kasutasime järgnevaid kanaleid:
- Välimeedia: bussipeatuste vitriinid, Kristiine Keskuse reklaampinnad
- Sotsiaalmeedia: Facebook ja Instagram
- Kõrgkoolid: plakatid kuues Tallinna kõrgkoolis, ja e-maili listid
- Sisekommunikatsioon: Elisa intranet ja töötajate kinnine grupp Facebookis
- Tööportaal: CV-Online
- Kampaanialeht: www.elisa.ee/suhtleja
Valmistasime ette informatiivse artikli, mida jagasime Elisa sisekommunikatsiooni kanalites, et Elisa töötajad teaksid ja saaksid oma tuttavatele ning pereliikmetele kandideerimist soovitada.
Kandidaatidele lisainfo saamiseks oli paralleelselt käigus ka kampaanialeht, kus oli võimalik tutvuda näiteks töö kirjeldusega, tööandja pakutavate soodustuste ja karjäärivõimalustega. Soovijatel oli võimalik oma kandideerimisavaldus tööle panna karjäärilehelt lahkumata.
“Juba esimene grupivestlus läks väga hästi. Erinevalt tavapärasest tulid kõik 6 kutsutut kohale. Kandidaadid tegid väga hästi grupitöid ja olid motiveeritud.” Sigrid, Elisa värbaja
SUURIMAD VÄLJAKUTSED
Projekti ettevalmistusajaks oli vaid kaks nädalat, mis oli eesmärke arvestades tavapärasest lühem aeg.
Elisa ei olnud varasemalt müügivaldkonnas paindliku tööaja ja väljaõpe kohapeal kontseptsiooni katsetanud. Seetõttu ei olnud teada, mida arvavad potentsiaalsed kandidaadid ja kuidas suhtuvad uude lähenemisse olemasolevad töötajad, kes teevad praegu pikemaid tööpäevi.
TULEMUSED
Saime kinnitust hüpoteesile, mis tugines meie varem läbi viidud tööjõuturu uuringutel. Selle järgi eelistavad potentsiaalsed kandidaadid töötada osalise tööajaga, kuid müügi ja kaubanduse valdkonnas pakutakse selliseid võimalusi vähe.
“Brandemiga koostöö suurimaks väärtuseks pean teadmist, et värbamiskampaaniale saab läheneda ka “teistmoodi”. Saab otsida töötajaid tavapärastest otsingukanalitest väljastpoolt ning pakkuda oma töötajatele eristuvaid väärtusi, nagu näiteks paindlik tööaeg. Projektijuhi suhtumine töösse oli positiivne ning soovitaksin Brandemit ka teistele ettevõtetele!” Anu Eha, Elisa Jaemüügi osakonna juht
Meie poolt Elisale suur aitäh põneva ja hea koostöö eest!
Kui vajad abi sobivate töötajate leidmisel, siis võta meiega ühendust! Soovime Sulle tulemuslikku värbamist!
Projekti meeskond
- Kaisa-Triin Karu – Projektijuhtimine ja kampaania väljatöötamine
- Juss (Juho Kalberg) – Disain
- Juss (Juho Kalberg), Pille Riin Pettai, Kaisa-Triin Karu – Copywriting
- Paavo Heil – Värbamisturunduse konsultant
- Tauno Poks – Veebidisain ja –arendus