Võta ühendust siin: tere@brandem.ee +372 512 6674
Karjäärilehe lugu täismahus
Meie artikkel on ilmunud ka Personali Praktiku aprill 2015 numbris. Avaldame artikli siin täismahus.
Ettevõtte kodulehel paiknev karjäärileht on olulisemaid tööandja brändi esitlemise kohti, mille abil ennast potentsiaalsetele kandidaatidele n-ö maha müüa, et neil tekiks soov ettevõttesse kandideerida. Kuidas sobivaid töötajaid karjäärilehega ligi meelitada?
Paljude ettevõtete jaoks on värbamine igapäevane probleem. Sobivate töötajate ligimeelitamise lihtsamaks muutmiseks on mitu viisi, kanalit ja nippi. Üks tähtis värbamiskanal, mida Eestis tegutsevad ettevõtted on kahjuks veel vähe kasutanud, on karjäärileht. Ettevõtte kodulehel paiknev karjäärileht on olulisemaid tööandja brändi esitlemise kohti. Ettevõtte ülesanne on karjäärilehe abil ennast potentsiaalsetele kandidaatidele n-ö maha müüa, et neil tekiks soov ettevõttesse kandideerida. Oleme analüüsinud sadakonda karjäärilehte Eestist ja mujalt maailmast.
7 NÕUANNET, KUIDAS LUUA KARJÄÄRILEHT, MIS TOOB TULEMUSI:
1. Tunne oma sihtgruppi
Ei saa ka karjäärilehe loomisest rääkides üle ega ümber oma sihtgrupi tundmise vajalikkusest. Kellele on sinu karjäärileht mõeldud? Kelles ja missuguseid emotsioone peab karjäärileht tekitama? Mis on karjäärilehe peamine eesmärk – kas saada inimesi töökohale kandideerima, kas tutvustada ettevõtet kui head tööandjat või hoopis kasvatada oma talendipanka? Kui tunned oma väliseid sihtrühmi ehk neid, keda Sinu ettevõte soovib enda juures täna ja aasta pärast töötamas näha, siis loo oma karjäärileht vastavalt nende eripärale. Kõige olulisem ei ole siinjuures mitte see, kui ilusaks hindab karjäärilehte ettevõtte juht, vaid see, kuidas karjäärileht kõnetab sihtgruppi.
2. Tee karjäärileht kergesti leitavaks
Kui heade ja sobivate töötajate leidmine on Sinu ettevõtte jaoks prioriteet, siis miks peita tööpakkumised väikselt kodulehe kõige alumisse nurka? Aseta karjäärilehe nupp “Tule meile tööle” või “Tööpakkumised” avalehele niimoodi, et igale kodulehe külastajale jääks see silma. Nii leiavad aktiivsed tööotsijad karjäärilehe kerge vaevaga üles ja ka passiivsed kandidaadid (need, kes hetkel tööd ei otsi) jõuavad suurema tõenäosusega karjäärilehele. Koguni 84% kõigist töötajatest on passiivsed kandidaadid, selgus Palgainfo Agentuuri sügis 2014 uuringust. Seega on väga oluline, et nad satuksid karjäärilehele, kus toimub juba ettevõtte kui tööandja n-ö müümise protsess ehk tõestamine, miks on Sinu ettevõttes väga hea töötada.
Vt joonis: online ja offline kanalid ning sisekanalid, mis suunavad potentsiaalse kandidaadi ettevõtte karjäärilehele:
3. Too selgelt esile 3-5 põhjust, miks inimene peaks tahtma just Sinu ettevõttes töötada
Igal edu ja kasumit taotleval ettevõttel peaks olema välja töötatud oma töötaja väärtuspakkumine. Mida pakud tööandjana? Miks on just Sinu ettevõttes hea töötada? Miks peaksid kõige sobivamad inimesed valima just sinu ettevõtte oma tööandjaks? Igal organisatsioonil on olemas unikaalseid omadusi, mis eristavad teda konkurentidest. Meie Brandemis oleme välja töötanud spetsiaalse metoodika, mille abil aitame ettevõtetel oma töötaja väärtuspakkumist välja töötada ja sõnastada. Töötaja väärtuspakkumine peab olema sihtgrupile atraktiivne, konkurentidest eristuv ja kajastama reaalselt olukorda ettevõttes.
4. Näita töökeskkonda piltidega
On teaduslikult tõestatud, et inimaju töötleb pilti kordades kiiremini kui teksti. Eks seepärast leiame ka Fortune 500 ettevõtete karjäärilehtedelt hulga pilte, videoid ja sotsiaalmeedia uudisvooge. Klõpsa töökeskkonnast, inimestest või ümbruskonnast hoopis mõni vahva pilt ja esitle seda ettevõtte karjäärilehel. Nagu öeldakse, “üks pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna.”
5. Jutusta lugusid
Inimest, kes kaalub Sinu ettevõttesse kandideerimist, huvitab, millised on tema võimalikud tulevased kolleegid. Seepärast mõjub hästi, kui uurid olemasolevatelt töötajatelt, mis neile siin töötamise juures meeldib ja jagad seda visuaalselt atraktiivsel moel ka karjäärilehel. Nii tekitad potentsiaalsele kandidaadile karjäärilehel olles palju tugevama ja erilisema emotsiooni.
6. Julge teha teistmoodi. Katseta videot.
Kui tahad tööotsijatele eriti silma paista, siis esita tööpakkumine ka video kujul. Kumb on põnevam - kas pika novellina mõjuv töökuulutus või lühike ja paeluv video näiteks ettevõtte juhilt, kes räägib otse, millist inimest nad otsivad? Julge teha teistmoodi. Video kasutamine värbamise eesmärgil asetab täna Eestis Sinu ettevõtte konkurentidega võrreldes nähtavale. Vajaduse korral on võimalik kvaliteetne video teha ka käepäraseid vahendeid kasutades - vaja on vaid korralikku nutitelefoni, head ideed, kindlat kätt ja head silma.
7. Seo karjäärilehe külastajad endaga
Ja viimasena, lihtne soovitus, millega saad alustada juba täna. Lisa karjäärilehele koht, kus inimesed saavad tellida e-mailile teavitusi neile huvipakkuvate töö- ja praktikavõimaluste avanemise korral. Nii seod ettevõtte vastu huvi tundnud inimesed endaga ka tulevikuks.
Nagu näha on mitmeid võimalusi, mida karjäärilehe loomisel rakendada. Oluline on karjäärileht üles ehitada süsteemselt ja sobiva disainiga – nii on karjäärilehest maksimaalselt kasu. Karjäärilehest tulekski mõelda kui maandumislehest, mis tänu turunduslikul mõtlemisel põhinevale ülesehitusele tekitab lehe külastajatel huvi Sinu ettevõttes töötamise vastu.
Millisel moel on Sinu ettevõtte kodulehel tööpakkumised kuvatud? Kas inimesel, kellest võiks oskuste ja omaduste baasil saada uus hea töötaja, tekib sinu kodulehte külastades tunne “oh, siin firmas tahan töötada”? Kui sobivate inimeste ligi meelitamine ja hoidmine on Sinu ettevõtte jaoks oluline, on aeg luua või üle vaadata oma ettevõtte karjäärileht.
KUIDAS ALUSTADA?
Ükskõik, kas ettevõttes on olemas vajalik turunduskompetents või otsustate karjäärilehe teostuse sisse osta tööandja turunduse agentuurilt, alustama peab igal juhul kõige olulisemast – sõnastama karjäärilehe eesmärgid, töötaja väärtuspakkumise ning kirjeldama täpselt ära sihtgrupid. Karjäärilehe teemal inspiratsiooni ammutamiseks võib vaadata Eestis tegutsevate ettevõtete karjäärilehti, mille seast leiab ka mõningaid väga häid näiteid.
Kui soovid konsulteerida tööandja turunduse professionaalidega, võta meiega ühendust siit tere@brandem.ee.
- Eelmine lugu: Kas 2015. aasta meeldivaimad tarbijabrändid=ihaldusväärseimad tööandjad?
- Järgmine lugu: Loovinimeste küsitlus
Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?
Liitu uudiskirjaga:
Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.