Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

Soovitused sihtotsinguks

Minna-Maria kogemuslugu ja soovitused sihtotsinguks

Minna-Maria Lõbus
29. Mai, 2025

Sihtotsing kui idee paremast tulevikust 

13 aastat tagasi alustasin oma teekonda värbajana ning sinna hulka kuulus sageli ka sihtotsing.  Sellest ajast alates on sihtotsing olnud minu jaoks edu võti talentide leidmisel ja tavapärane osa värbamisstrateegiast. Siiski puutun siiani kokku sellega, et sihtotsingut kardetakse. Üheks põhjuseks on kindlasti selle ajamahukus, kuid tunnetan ka suhtumise poolt. Usun, et kõige alus on õige mõtteviis – kui tundub hirmutav võtta ühendust ja teha näiteks külm kõne potentsiaalsele kandidaadile, siis mõtle, et kui sina seda ei tee, ei saa ta sellest võimalusest mitte kunagi teada. Sihtotsing ei ole kindlasti “üleostmine”, vaid uue ja parema võimaluse tutvustamine, mis teatud juhtudel võib ka päriselt elumuutev olla. Seepärast on esmatähtis välja mõelda, mis on Sinu “miks” sihtotsingu tegemisel. Mina olen enda jaoks mõtestanud sihtotsingut kui protsessi, kus ma "müün" kandidaadile ideed paremast tulevikust. Just see mõtteviis on mind läbi karjääri motiveerinud ja edu toetanud. 

Sihtotsingu olulisus suureneb pidevalt

Tänane Eesti tööturg on aktiivsem kui viimastel aastatel, tööpakkumistele kandideerijate arv on suurenenud ja tööturg kaldunud kandidaadi poolele, kuid paljud tööandjad tunnevad endiselt, et nende ootustele vastavaid kandidaate on keeruline leida. Ka töötajate nõudmised tööandjale ei ole ajas just vähenenud. Lisaks mõjutavad tööturgu vananev elanikkond ja talentide väljaränne välismaale. Sihtotsing ehk "headhunting" on muutunud seega kriitiliseks tööriistaks, et leida ja hoida tipptegijaid, kes aitavad ettevõtetel olla jätkusuutlikud ja saavutada kasvueesmärke.

Mis tagab sihtotsingul edu?

Sihtotsingu edu aluseks on põhjalik eeltöö. Selle hulka kuulub kandidaadi profiili kaardistamine, värbamisargumentide analüüs ning õigete kanalite määramine. Edu saavutamiseks tuleb end panna potentsiaalse kandidaadi kingadesse: kus ta infot tarbib, mis on talle olulised värbamisargumendid, millistes kanalites viibib ja kust leiame tema kontaktid. Samuti tasub küsida soovitusi inimestelt, kes töötavad samal alal. Lisaks on väga olulised ka värbaja tehnilised oskused ja sourcing’u automatiseerimine, mis muudavad protsessi efektiivsemaks – siinjuures on kasulik jälgida ka statistikat, näiteks response rate’i, et analüüsida protsessi. Kandididaadis huvi äratamiseks ja hoidmiseks on alustalaks positiivne kandidaadikogemus läbi kontakti loomise je ja selge kommunikatsiooni. 

Brandem on värbamismaastikul tegutsenud juba 10 aastat. Olen pannud kirja mõned punktid, mis on meie edu sihtotsingul toetanud:

  1. Rahvusvaheliselt sertifitseeritud ja kogenud värbajad

Meie konsultandid on rahvusvaheliselt sertifitseeritud ning meil on pikaajaline kogemus Eesti ja rahvusvahelisel tööturul. Lisaks on meie värbajad läbinud spetsiaalsed Recruitment Academy CZ ja Amazing Hiring tech sourcingu koolitused, mis võimaldavad kasutada kaasaegseid otsingumeetodeid. Suurem osa talentidest on tööturul passiivsed, kuid meie jõuame läbi õigete otsingutehnikate ka nendeni. Ei saa ka mainimata jätta, et oleme valdkonna tõelised entusiastid ja hoiame end pidevalt kursis uute trendide ja suundadega.

  1. Andmepõhine värbamine ja tarkvara kasutamine

Kasutame värbamistarkvara Teamdash, mis muudab klientidele kogu sihtotsingu protsessi läbipaistvaks ja jälgitavaks. Tarkvara abil saame jälgida andmepõhiseid näitajaid, nagu response rate (vastamisprotsent) ja time-to-hire (kandidaadi leidmise kiirus), mis võimaldavad meil hinnata protsessi tõhusust ja teha vajalikke optimeerimisi. Värbamisprotsessi lõpus koostame kliendile raporti, kus kajastub kogu protsessi statistika ja võtmenäitajad.

  1. Ainulaadne värbamisstrateegia vastavalt kliendi vajadustele

Lähtuvalt kliendi vajadustest loome vakantse positsiooni jaoks ainulaadse värbamisstrateegia. Koostöös kliendiga paneme paika sihtotsingu strateegia ja kandidaadi profiili, et tagada värbamislahendus, mis vastab täpselt kliendi ootustele. Kasutame oma töös teadmisi, mida oleme kogunud sadade organisatsioonide konsulteerimisest. Põhjalikult läbimõeldud protsess suurendab sobivate kandidaatide arvu ja tagab, et jõuame just nende spetsialistideni, kes vastavad ettevõtte vajadustele kõige paremini.

  1. Teostame ka konfidentsiaalset sihtotsingut

Meie sihtotsing võimaldab värvata ka diskreetselt, eriti kui tegemist on juhtivate positsioonidega või olukordadega, kus konkurentsitundlik informatsioon on mängus. Anname kandidaatide infot kokkulepitud etapis ja mahus.

  1. Kiirus ja efektiivsus

Meie sihtotsinguprotsess on suunatud kiirusele ja efektiivsusele. Esitame kliendile kandidaatidest longlist’i kooskõlastamiseks 1 nädala jooksul ning shortlist’i sobivatest kandidaatidest juba 2-3 nädalaga. Kiire ja läbimõeldud protsess tagab, et kliendid saavad kiirelt liikuda järgmise sammu juurde.

  1. Kontaktide loomine ja edukad veenmisstrateegiad

Kontaktide loomisel kasutame turunduslikku lähenemist ja praktilisi müügitehnikaid. Veenmisel on meie töös väga oluline roll – me suuname kandidaadi otsust sihtrühmale atraktiivsete sõnumitega, selgitades, miks just Sinu ettevõte on tema jaoks parim koht töötamiseks.

  1. 6-kuuline garantii ja onboarding-tugi

Pakume 6-kuulist garantiiperioodi, mis annab kindluse, et leitud kandidaat sobitub organisatsiooni. Kui kandidaat mingil põhjusel ei sobi, abistame uue töötaja otsinguga ilma täiendavate lisakuludeta. Samuti pakume onboarding-tuge, hoides nii kandidaadiga kui ka kliendiga ühendust, et jälgida, kuidas kahe osapoole omavaheline koostöö sujub.

  1. Vastutustundlik ja positiivne kandidaadikogemus

Tööandjad kaotavad igapäevaselt kandidaate vähese informatsiooni andmise tõttu. Meie jaoks on kandidaat kõige väärtuslikum vara. Hea kandidaadikogemuseni viib pidev suhtlus, kiire tagasiside protsessist ja kahepoolne mugav kommunikatsioon värbajaga. Lisaks mõõdame pidevalt kandidaadisoovitusindeksit (cNPS), mis annab meile otsest tagasisidet kandidaatidelt ja aitab pidevalt parendada kandidaatide kogemust.

  1. Kujundame Sinu ettevõtte mainet tööandjana ja väärtustame professionaalsust

89% kandidaatidest leiab, et hea tööandja maine on kandideerimisel oluline kriteerium. Meie jaoks on oluline kujundada Sinu ettevõttest atraktiivne ja usaldusväärne tööandja. Suhtume Sinu kandidaatidesse nii, nagu Sina suhtud oma klientidesse ja viime protsessi läbi professionaalselt.

 

Oleme Sulle partneriks Sinu kasvueesmärkide täitmisel.

Võta minuga ühendust, et saada tasuta sihotsingu konsultatsioon või minuga värbamisteemadel mõtteid vahetada! 😊

Broneeri aeg kirjutades mulle LinkedIni või võta minuga ühendust minna@brandem.ee +372 5126674

Edukat värbamist soovides

Minna-Maria Lõbus

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.