Võta ühendust siin: tere@brandem.ee +372 512 6674
Suurimad prioriteedid värbamises 2016
2016 on vaid mõne päeva kaugusel. Paljude Eesti tööandjate sõnul muutus 2015. aastal värbamine eelmiste aastatega võrreldes keerulisemaks. Seda näitas ka Palgainfo Agentuuri ja Brandemi Sügis-Talv 2015 uuring. Seepärast on kindlasti Sul käinud peast läbi mõned mõtted, mida teha, et 2016. aastal läheks värbamine lihtsamalt.
Millele peaksid värbamises 2016. aastal keskenduma? Mis oleks Sinu ettevõttele kõige kasulikum?
Selleks et saaksid teada, millised on teiste värbamisspetsialistide prioriteedid 2016. aastal, uuris Linkedin 4000 värbamisspetsialisti käest, millised on nende jaoks suurimad prioriteedid 2016. aastal.
Siin on järjestatud suurimad prioriteedid 2016. aastal värbamises:
1. KÕRGELT KVALIFITSEERITUD TÖÖTAJATE VÄRBAMINE
Talentide värbamine on prioriteet nr 1 - 39% vastajatest peavad seda järgmisel aastal oma suurimaks prioriteediks. Pole ka ime, sest parimate inimeste olemasolu on äärmiselt oluline edu saavutamiseks ja värbajad näevad palju vaeva, et neid talente ligi meelitada.
Et saada endale parimaid talente, peavad värbajad suunama oma pilgud passiivsetele kandidaatidele. Eesti suurima tööturu- ja palgauuringu järgi on 62% kõikidest töötajatest passiivsed (PIA ja Brandem, 2015). Aktiivselt otsib tööd vaid 20% tööjõust. Kui soovid teada, kuidas Sinule huvipakkuva sihtrühmani alternatiivsete kanalite abil jõuda, küsi nõu mõnelt Brandemi värbamisturunduse konsultandilt.
2. TÖÖTAJATE HOIDMINE
Tegemist on tõusva trendiga - ettevõtted saavad üha rohkem aru, et kogu värbamisse pandud raha, aeg ja muud kulud ei tasu end ära, kui uued inimesed püsivad ettevõttes vaid lühiajaliselt. 32% LinkedIn'i uuringule vastajatest pidas töötajate hoidmist enda 2016. aasta üheks tähtsaimaks prioriteediks. Sama trendi on näha ka Eestis - 64% Eesti tööandjatest on viimase aasta jooksul tööjõupuuduse leevendamiseks panustanud olemasolevate töötajate lojaalsuse tõstmisesse ja voolavuse vähendamisesse (PIA ja Brandem, 2015).
Selleks, et töötajaid hoida, pakuvad tööandjad erinevaid soodustusi ja hüvesid. Ligi pooled töötajad ei ole rahul tööandja poolt pakutavate soodustustega – rahulolematuid soodustustega oli isegi rohkem kui rahulolematuid töötasuga. Soodustused ei vasta töötajate ootustele või töötajad ei väärtusta neid, selgus Palgainfo Agentuuri ja Brandemi Sügis-Talv 2015 uuringust.
3. VÄRBAMISKVALITEEDI TÕSTMINE
Kahtlemata keeruline väljakutse paljude personalijuhtide jaoks, kellega oleme suhelnud. Linkedini uuringu järgi tahavad 26% värbamisspetsialistidest 2016. aastal keskenduda sellele, et tõsta oma värbamise kvaliteeti.
Värskest Palgainfo Agentuuri ja Brandemi uuringust selgub, et 37% Eesti kandidaatidest ütleb, et nad jätavad kas sageli või väga sageli huvipakkuvale töökuulutusele kandideerimata, sest värbamisprotsess tundub liialt keeruline.
Värbamiskvaliteeti aitab tõsta pidev värbamistegevuste jälgimine ja mõõdikute kasutuselevõtt. Mõõtes tulemusi saad teha targemaid valikuid nt värbamiskampaaniate planeerimise ja kanalite kasutamise osas. Samuti on silmiavardav teha läbi kandidaadi teekond (candidate journey) ja see sihtrühmade lõikes ära kaardistada. Nii näed, mis etapis kandidaadid värbamistorust kaovad ning mis etapis nad tunnevad, et nad tahavad väga saada Sinu ettevõttesse tööle. Küsi lähemalt, kuidas oma kandidaadi teekonda määrata või milliseid mõõdikuid värbamises kasutada: tere@brandem.ee
Nüüd, mil tead, kuhu teised värbamisspetsialistid oma oma pilgud ja eesmärgid suunavad… kuhu sead oma prioriteedid Sina? Anname värbamisstrateegia konsultatsiooni - kui tunned, et Sul oleks selleks kasu, kirjuta meile tere@brandem.ee.
Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?
Liitu uudiskirjaga:
Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.