Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

Tööandja brändi saadikute mõju värbamistulemustele

Tööandja brändi saadikute mõju värbamistulemustele

13. jaanuar, 2021

Enamik kandidaate kujundab esmamulje organisatsioonist vestluse kaudu värbaja või värbava juhiga. Ja me kõik teame, kui keeruline on esmamuljet muuta. Neli tööotsijat viiest usub, et kandidaadikogemus annab indikatsiooni sellest, kui palju tegelikult tööandja oma inimesi hindab. Seega värbaja ja juhi ametikoht organisatsioonis mõjutab tööandja mainekujundust rohkem, kui me arvata oskame. Need kaks positsiooni kujunevad tööandja brändi saadikuteks - kas siis teadlikult või enesele teadmata.

Millised on kahjulikud mõjud värbamisprotsessis, kui ettevõtte saadik jätab kehva mulje?

  • 64% tööotsijatest väidab, et halb kandidaadikogemus vähendaks tõenäosust, et nad ostaksid sellelt tööandjalt kaupu ja teenuseid (CareerArc 2017).
  • 95% tööotsijatest lükkab tööpakkumise tagasi, kui organisatsioon on jätnud endast negatiivse mulje ning 58% kandideerijatest ei kaalu enam tulevikus sama tööandja juurde kandideerida (CareerArc 2019).
  • Ettevõtte IBM uuringu (2017) kohaselt ilmneb, et 38% värbamisprotsessiga rahul olnud kandidaatidest aktsepteeris tõenäolisemalt tööpakkumise.

Kandidaatidel on kõrge rahulolu värbamisprotsessis, kui värbaja või värbav juht jätab kohtumisel professionaalse mulje, vastab kandidaadi poolt esitatud küsimustele, annab selgeid juhiseid edasiseks ning ühe üllatava faktina soovivad kandidaadid kuulda järjest enam ettevõtte majandustulemustest (Brandemi uuring 2020). Teadliku brändisaadiku kaudu on võimalik tugevdada oma ettevõtte kuvandit turul, sest koguni 51% kandidaatidest jagab oma positiivseid kogemusi kandideerimisest sotsiaalmeedia kanalites.

Kõik töötajad saavad olla brändisaadikud

Tööandja brändingu maksimumkasude saamiseks vajab ettevõte värbajate ja juhtide kõrval teisigi ametikohti, mis esindaksid tööandjat. Iga ettevõtte unistus on töötajate enda algatatud teabe levitamine selle kohta, milline on organisatsioonikultuur, kuidas ja mida organisatsioonis tehakse ning et kogu see info leviks tasuta suusõnalise turundusena.  

  • Erinevad statistikad maailmas näitavad, et suusõnaline mõttevahetus on number üks kanal, mida kandidaadid  (ligi 70%) kasutavad töö leidmiseks.
  • 73% värbajatest ütleb, et oma töötajate soovituste põhjal tulnud kandidaadid elavad kiiremini oma rolli töökohal sisse, värbamisprotsess on soovituste korral kiirem ning sotsiaalsed suhted töökollektiivis tugevad.

Brändisaadikud avaldavad positiivset mõju igapäevases töörütmis, ettevõtte majanduslikus vaatenurgas, kuid mis peamine - paraneb organisatsiooni värbamisvõimekus ja kandidaadikogemus.

Kui soovid teada, kuidas brändisaadikute kasvatamisega algust teha, loe meie artiklit SIIT.

 

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.