Võta ühendust siin: tere@brandem.ee +372 512 6674
Miks on loovkirjutamine oluline?
Oktoobri lõpus toimus Brandemi koolitussarja “Kuidas leida ja hoida häid töötajaid” teine koolitus nimega “Loovkirjutamine värbamises”. Oleme Brandemis palju rääkinud sellest, miks tuleb värbamisele läheneda turunduslikus võtmes ning loovkirjutamine on heaks vahendiks sihtrühma kõnetamisel ning tähelepanu köitmisel. Loovkirjutamist on varem seostatud rohkem turundusametitega, kuid töökuulutust kui reklaami võttes kirjutavad reklaamtekste ka personaliinimesed. Samas pole loovkirjutamine oluline ainult värbajatele. Väiksemates ettevõtetes, kus pole eraldi personalispetsialisti, on loovkirjutamist vaja ka tegevjuhil või hoopiski büroojuhil.
Kuid miks on loovkirjutamine oluline töökuulutusel? Kuna suurelt osalt töökuulutustelt leiad üsnagi sarnased värbamisargumendid, on loovalt ning huvitavalt kirjutatud töökuulutus kindlasti heaks eristumise viisiks. Kasutades empaatiat saab sisse elada sihtrühma mõttemaailma ning nendele sobiva keelekasutuse ja stiliga kõnetada just soovitud kandidaate. Killuke huumorit või osavalt sõnastatud kalambuurid lisavad töökuulutusele värske ja ootamatu momendi. See on hea viis huvitekitamiseks ning ühtlasi jääb selline töökuulutus meelde ja hakkab ka levima.
Millegi kirja panemise eesmärgiks on info edastamine võimalikult arusaadavalt. Selle vastandiks on kantseliit, millega oleme kokku puutunud nt. lepingutes, teabetekstides, kasvõi õpikutes. Üheks suureks kirjutamise veaks on kantseliidi kasutamine igapäevaste tekstides: emailides, sotsiaalmeediapostitustes või hoopiski töökuulutustel. Kantseliidi ametlikkus ning pikad ja lohisevad laused võivad kirjutamise eesmärgi ümber pöörata ning tulemuseks on see, et lugeja võib teksti valesti mõista või sellest üldse mitte aru saada. Seetõttu on soovituslik panna töökuulutusele info kirja lühidalt, kergestimõistetavalt ning lihtsas keelestiilis.
Oleme jõudnud ajastusse, kus inimese tähelepanu on muutumas väiksemaks kui kuldkalal. Sihtrühma köitmiseks peab brändil või ettevõttel olema huvitav lugu. Loo jutustamine on loovkirjutamise puhul võtmetähtsusega, sest lugu annab tekstile emotsiooni ning pidevas info ülekülluses aitab loo jutustamine sihtrühmale meelde jääda ning tekitab kandidaatides tunded, mis panevad mõtlema. Kui analüüsida maailma populaarsemaid brände, siis neil on üks ühine joon – huvitav lugu, mis köidab ja kõnetab.
3. detsembril toimub Brandemi koolitussarja viimane koolitus "Mainekujundus ja brändisaadikud". Registreeri end koolitusele: https://work.brandem.ee/mainekujundus-brandisaadikud/.
- Eelmine lugu: Brändisaadik võib olla nii töötaja kui klient
- Järgmine lugu: Brandemi tööturu indeks tõusis ajaloo kõrgeima tasemeni
Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?
Liitu uudiskirjaga:
Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.