Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

Millised aegunud väljendeid töökuulutustel vältida?

Millised aegunud väljendeid töökuulutustel vältida?

7. detsember, 2020

Artikli autor on Brandemi praktikant Kaisa Tamvere.

 

Töökuulutus on Sinu ettevõtte esmane reklaam, visiitkaart. 

Millised väljendid muudavad Sinu esmakontakti potentsiaalse kandidaadiga klišeelikuks ja igavaks? Võib-olla panevad isegi haigutama?

 

“Toetavad kolleegid” vs “Särtsakad kolleegid” (Tele2)?

 

Eesti kahe peamise tööportaali CV-Online ja CV Keskuse andmete järgi oli novembris 2020 kõige enam tööpakkumisi klienditeeninduses ja tootmises, millele järgnes IT-valdkond. Brandem uuris kokku 150 töökuulutust nendes kolmes kõige konkurentsitihedamas valdkonnas ning selgitas välja, millised on töökuulutustel kasutatavad korduma kippuvad tüüpväljendid, mida Sina saaksid oma järgmise kuulutuse koostamisel vältida. Kui Sinu töökuulutus ei eristu, jääd tagaplaanile. 

 

  • Milliste kulunud sõnumitega tööandjad end müüvad?
  • Kuidas luua töökuulutus nii, et see peegeldaks tööandja missiooni ja eripära?
  • Kuidas töökuulutusel edastada sõnumid nii, et need kõnetaksid sihtrühma?

 

Levinumad kulunud väljendid töökuulutustes

Keskendusime töökuulutusi uurides eelkõige töötaja väärtuspakkumise plokile, et leida sõnumid, millega tööandjad sihtrühma ligi meelitavad.

 

  • 71%  alustas väärtuspakkumise plokki sõnaga “pakume”

 

Pakume

 

  • 52% kuulutustest pakub “arenguvõimalusi”, “erialaseid koolitusi”, “enesetäiendamise võimalusi”. Kõige rohkem oli neid väljendeid teenindusvaldkonna töökuulutustes.

 

  • 47% lubavad “toetavat”, “sõbralikku”, “toredat” meeskonda. Ka neid väljendeid oli märgata enim teenindussektori kuulutustel.

 

  • 32% töökuulutustest lubab “huvitavat”, “vaheldusrikast”, “motiveerivat”, “väljakutsuvat” tööd. Neid väljendeid leidus enim tootmise valdkonnas. 

 

  • 27% töökuulutustest soovivad esile tõsta “motiveerivat”, “konkurentsivõimelist”, “väärilist” töötasu või “head” palka.

 

  • 25% lubab “kaasaegseid”, “häid”, “suurepäraseid” töötingimusi või “kaasaegset”, “toetavat”, “mõnusat” töökeskkonda.

 

  • 11%  lubab “kaasaegseid”, “häid” või “professionaalseid” töövahendeid.

 

Sporditoetus ja ühisüritused, tavapärane?

Hea meel oli täheldada, et mitmed tööandjad toetavad tervislikku eluviisi ja pakuvad soodustusi sportimisel, samuti korraldavad meeskonnale ühisüritusi. Ei puudunud ka paindlikkus tööaja ja töökeskkonna osas. Küll aga lubavad neid punkte järjest rohkem tööandjaid, seega ei ole see enam niivõrd isenäoline ning ka siin tuleb järjest loovamalt läheneda, et tabavamalt mõjuda.

 

Paindlikkud, soodustused, üritused

 

Töökuulutus = tööandja reklaam

Tugeva kandidaadi leidmiseks tuleb vaeva näha - seda teab igaüks. Aga kuidas siis luua pilkupüüdev, loov ja omanäoline väärtuspakkumine kandidaadile? Kuidas see sõnastada?

 

Esiteks, selleks et töökuulutus loovalt sõnastada, tuleb eeltööna põhjalikult läbi mõelda tööandja kontseptsioon.  

 

  • Mis on ettevõtte missioon? 
  • Mis on ettevõtte eripärad? 
  • Miks on seal hea töötada? 

 

Kontseptsiooni väljatöötamisel on keskmes meeskonnaliikmed, kes on ettevõtte igapäevaelu osa ja suurim väärtus. Mida nemad hindavad ettevõtte juures? Miks nad seal töötavad?

Kui need sõnumid on paigas, tuleb läbi mõelda sõnastus. Toome välja mõned loovamad näited.

 

Pakume” vs “Sind rõõmustab meie juures”?

Näiteks Omniva töökuulutustest peegeldub läbimõeldud tööandja kontseptsioon. Kuulutusest kajastub läbivalt sõna “rõõm”, mida on kasutatud kõigis plokkides. See mõjub empaatiliselt ning töökuulutust silmitsedes tekitab see hea enesetunde ja tundmuse, et tegemist on inim-ja peresõbraliku ettevõttega, kus töötajat hoitakse.
 

Omniva postikuller kuulutus

 

Ettevõte pakub” vs “Meiega koos on Sul”?

Rademari kaupluse juhataja positsiooni kuulutuses on rõhutud meeskonnatundele, kus väärtuspakkumise plokki on “pakume” asemel alustatud “Meiega koos on Sul” ning töökirjelduse ja ootuste plokkidele on lähenetud originaalselt. Lisaks on töökuulutuse tugevus siiras ja autente pilt, mis näib olevat tehtud enda töötajast. 

 

Rademar töökuulutus



Kuidas veel saab teistmoodi?

Kuidas kuulutust omanäoliselt sõnastada?

 

Lõpetuseks, mida teha, et Sinu töökuulutus eristuks?

  1. Mõelge meeskonnaga läbi tööandja kontseptsioon;
  2. sõnastage loovalt põhisõnumid ja väärtused;
  3. kujundage sellest lähtuvalt töökuulutus, julgege eristuda; 
  4. ja miks mitte töökuulutusel välja tuua ka ettevõtte sotsiaalmeedia konto?

 

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.