Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

Jake Farra ja Silver Gutmann - pildistamine töökeskkonnas

Pildistamine töökeskkonnas - mida silmas pidada?

Karoliina Arold
24. oktoober, 2022

Oleme Brandemis ligi 8 tegutsemisaasta jooksul läbi viinud üle 500 värbamise ja tööandja mainekujunduse projekti. Iga projekti puhul hindame kõrgelt kvaliteeti ja personaalsust, mida kliendile pakkuda saame. Teame, et värbamiskampaania puhul tagab soovitud tulemuse just põhjalik eeltöö, mille üheks osaks on pildistamine töökeskkonnas. Pildimaterjali kasutamine värbamiskampaanias aitab meil talente kõnetada läbi töökultuuri visualiseerimise ja tulevaste kolleegide nägemise. Teeme igapäevaselt koostööd hinnatud fotograafide Jake Farra ja Silver Gutmanniga, kes jagavad mõtteid ja nippe, kuidas valmistuda pildistamiseks töökeskkonnas ning mida tasub eelnevalt arvesse võtta.

Miks?

14-aastase fotograafia kogemusega Jake toob välja, et tänapäeva maailmas on visuaalne identiteet väga oluline. Töökeskkonnas tehtud pildid tõstavad ettevõtte usaldusväärsust, kuid sellest veelgi olulisem on nende piltide peal näidata inimesi, kes antud ettevõttes töötavad.

Silver lisab, et pildistamine on hea võimalus fotograafide käe läbi edasi anda tunnetust, kuhu uus inimene tulemas on. „Pilt on vaid üks osa terviklikust värbamiskampaaniast ning selle puhul on oluline, kuidas on tabatud inimeste emotsioon ja õhkkond ettevõttes. Minu arvates on ülimalt tähtis teada, kuhu sa kandideerimas oled ja kui need inimesed ning keskkond on pildilt juba tuttavad, siis on töövestlusele minek tunduvalt kindlam.“

Fotograafide külaskäigu ja töökeskkonnas pildistamise saab muuta mõnusaks ühistegevuseks kogu kollektiivile, mis omakorda kasvatab meeskonnavaimu, töötajad tunnevad end rohkem kaasatuna ja seostavad end ettevõttega paremini. Lisaks saab ettevõte omale kvaliteetsed pildid, mida hiljem samuti töökuulutustel, maandumislehel või sisuturunduses kasutada.

Ettevalmistus

Selleks, et pildistamine töökeskkonnas poleks mitte tüütu kohustus vaid põnev vaheldus, on oluline informeeritus ja valmisolek. Mõlemad fotograafid sõnavad kui ühest suust, et kõik saab alguse meelestatusest. „Soovitan alati tulla pildistamisele avatud meelega ja usaldusega fotograafi vastu. Olen seal ju selleks, et võtta maksimumi ning soovin, et inimene saaks omale parimad pildid,“ sõnab Silver. Jake nõustub ning lisab: „üheks suurimaks väljakutseks pildistamiste juures kujunebki hea hetke tabamine, kui inimest pole eelnevalt teavitatud. Lisaks soovitan leida kollektiivist need inimesed, kes päriselt tahavad pildil olla ning lubavad endast tehtud pilte kasutada.“

Selleks, et pildistamise meelsus ning inimeste enesekindlus oleks veelgi suurem on oluline neid aegsasti tulevasest sündmusest ette teavitada. Sel juhul oskavad töötajad oma aega planeerida ning ennast ette valmistada. „Riietuse puhul võiks stiil olla ühtne – tasub mõelda oma ettevõtte brändi toonide peale ja neid võimalusel riietes kajastada. Eelkõige loeb mugavus ja loomulikkus. Kui inimesed kannavad igapäevaselt T-särke, siis pole mõtet pildistamiseks ülikondasid selga panna. Peamine, et riided oleksid puhtad, sirged ja viisakad. Keskkonna suhtes on hea järgida lihtsat printsiipi: kui taust on tume, siis sobivad heledad riided ja vastupidi,“ jagab Jake soovitusi.

„Jumestuse osas haara pildistamisele kaasa puuder, et läiget maha tupsutada. Üldiselt töötab töökeskkonnas pildistamistel loomulik meik, mille võib soovi korral lasta teha jumestajal, kuid millega võivad hakkama saada ka inimesed ise. Fotograafina soovitan kindlasti professionaali kätt, sest tean, et head jumestajad teevad alati suurepärast tööd,” täiendab Silver.

Töökeskkonna osas on aja kokkuhoiu mõistes mõistlik eeltööna korrastada ruume või läbi mõelda, kus ja kuidas täpsemalt pilte teha soovitakse. Jake toob välja, et rõhku tasub pöörata detailidele, mis ei tohiks pildile sattuda: „Kui kuskil on salastatud infot, mida jagada ei taha, siis tasuks sellised detailid kõrvale tõsta või fotograafile kohapeal kommunikeerida, et antud osast pilti ei tehtaks. Lisaks tasub üle vaadata töölauad ning vajadusel neid korrastada.“

Väljakutsed

Silver Gutmann

Tõenäoliselt on suurimaks väljakutseks inimestega kontakti loomine ja nende avamine, kui pildistamine tuleb nende jaoks üllatusena,“ sõnab Silver. „Minu fookus on rohkem inimeste, mitte niivõrd nurga ja valguse peal. Olen fotograafiaga tegelenud 17 aastat ning selle aja jooksul on pildistamistel kõige sagedamini kõlanud lause: „mina ja fotokaamera ei käi kokku või et ma pole fotogeeniline“, olen kindel, et kõigist on võimalik teha selline pilt, millega rahul ollakse, aga see eeldab õiget meelsust ja hetke. Seetõttu püüan pildistamistel inimesi lahti muukida - tahan aru saada, kes on avatum, kellel on kiire, kes soovib juba lahkuda ning kes on valmis erinevaid võtteid proovima. Sobiva nurga, valguse või detaili leidmine tuleb pigem loomulikult.“

Soovitused

Töökeskkonnas pildistamisel on mitmeid hüvesid ettevõttele. Värbamiskampaania tarbeks tehtavad pildid töökeskkonnast ja inimestest endist on äärmiselt vajalikud ning hindamatu väärtusega. Me ei soovita klientidel kasutada pildipangast võetud pilte ja reklaamfotosid, vaid võimalusel alati teha pilte päris inimestest ja töökeskkonnast, et anda edasi autentne ja õige tunnetus. Selleks, et pildistamisest maksimumi võtta, tõime välja seitse mõtet, mille endaga siit kaasa saad haarata: 

  • Informeeri oma töötajaid peagi toimuvast pildistamisest ja selle eesmärgist
  • Tule pildistamisele avatud meelega
  • Lepi kokku riietusstiil – mugav kuid viisakas
  • Haara kaasa puuder, et pildistamisel tekkivat läiget maha tupsutada
  • Korrasta tööruumid – lauad puhtaks ning konfidentsiaalsed andmed silme eest ära
  • Usalda fotograafi – ta on kohale tulnud parimate kavatsustega
  • Loo pildistamine mõnusaks ühistegevuseks kogu kollektiivile

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.