Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

SISEKOMMUNIKATSIOONIHÄKID: JUHI PÖÖRDUMINE

SISEKOMMUNIKATSIOONIHÄKID: JUHI PÖÖRDUMINE

Carina Kärt Mättikas
19. juuni, 2020

Nüüd, kui karantiin hakkab tasapisi kaduma ning töötajad leiavad taaskord end ühiste seinte vahel töötamas, on juhtkonnal vaja oma kollektiivi kõnetada ja neile teada anda, kuidas plaanib ettevõte edasi liikuda ja kriisist edukalt välja tulla. Võimalik, et ettevõtte juhtkondki on muutunud ja uute suundade kommunikeerimine on selle võrra veelgi tähtsam. Järjekordses sisekommunikatsiooni häkkide artiklis toon välja mõned soovitused ja mõtted, mida silmas pidada siis, kui juht soovib töötajate suunal pöördumise teha.

 

Millist kanalit kasutada?

Võimalik, et hetkel pole töökorraldus veel täiesti normaliseerunud ja töötajaid füüsiliselt koosolekutel kohal ei viibi, seega tuleb isikliku live pöördumise asemel mõelda alternatiivsete variantide peale, millest kahtlemata kõige domineerivam sel perioodil on olnud video.

Videopöördumisel on lugematu hulk eeliseid alustades võimalusest seda mitu korda filmida lõpetades selle lihtsa levitamisega. Pöördumist saab jagada privaatse video lingina meili teel ja lisada ettevõtte intranetti või sisetelevisiooni.

 

HÄKID

#1 Minutist piisab

Inimese tähelepanuvõime on eri allikate sõnul umbes 8 sekundit – vähem, kui kuldkalal!

Kuigi sisukat teksti on selle aja sisse üsna keeruline mahutada, siis võiks video pikkus sellegipoolest jääda minuti või pooleteise sisse. Kahel põhjusel: see on piisavalt lühike aeg, et töötaja tähelepanu mitte täielikult kaotada ning ühtlasi paneb see proovile juhi otsekohesuse - ühe minuti sisse saab hea tahtmise korral sõnumid ilusti kompaktselt ära mahutada.

#2 Mõtle välja see ÜKS eesmärk

Ilmselgelt, aga vaadakem seda laiemas pildis – kõige tähtsam pole see, mida töötaja videot vaadates mõtleb, vaid see, kuidas ta sellele pärast reageerib. Kas video peab panema töötajat midagi tundma, meeles pidama või tegema? Sisu üles ehitamise alustala saab olema just see üks niinimetatud call to action, mis on ühtlasi ka kogu pöördumise eesmärk.

#3 Kasuta targalt nii sõnu kui ideid

Kui paika on saadud video eesmärk ehk call to action, hakka mõtlema sellele, kuidas sa saad oma kuulajaid läbi nutikalt sõnastatud sõnumite kiirelt oma üleskutseni juhtida. Vaata mõtteid läbi oma ettevõtte väärtuste filtri või kombineeri need hetkel käimasolevate projektidega. Mis puudutab sõnakasutust, siis olenevalt plaanist näidata videot kas lühema või pikema ajaperioodi jooksul, väldi teksti koostamisel sõnu, mis võivad ajapikku oma aktuaalsuse kaotada (näiteks „nüüd“, „uus“, või „suvi“).

#4 Kordamine on mälu kasvataja (ja tarkuse ema)

Selleks, et mõte inimesse kinnistuks, on vaja seda korrata – jah, ka ühe minuti jooksul, sest video lõpus võib vaataja juba olla unustanud, mida Sa alguses ütlesid – meie tähelepanu kestab ikkagi vaid 8 sekundit. Teksti koostamisel on hea meeles pidada, et kordamist on kahte sorti – sõna või fraasi kordamine ja mõtte kordamine. Esimene tuleb kasuks siis, kui soovid rõhutada üht mõistet ja tahad, et see töötajat ka hiljem kummitama jääks (nagu Martin Luther Kingi aegumatu „I have a dream“); teise õigesti kasutamine seob kogu pöördumise üheks tervikuks.

Mõttekorduse all juhi pöördumises pean ma eelkõige silmas lähtumist video peasõnumist ning seejärel teksti sees iga mõttekorduse juures lõpuks selleni jõudmist.

Võtame näiteks, et soovid töötajatele anda edasi üleskutset edendada meeskonnatööd ning samal ajal soovid veel mainida uusi kaugtöövõimalusi ja kriisist edukalt välja tulemist. Teksti koostamisel maini neid kahte aspekti just meeskonnatöö vaatepunktist: „Tänu toimivale kollektiivile usaldame üksteist piisavalt, et võimaldada tööaja ja -koha suhtes suuremat paindlikkust ning tugeva tiimitunde tulemusel saime ka kriisiga hästi hakkama. Et olukord nii jätkuks, peame selles veel paremaks saama.“

Mõlema korduse kasutamine tagab selle, et töötajale jääb pöördumise põhisõnum paremini meelde, kas siis läbi seoste loomise või nii-öelda sõnakummitamise.

#5 Vali stiil, mis sobib Sinu kui juhi autentsusega kõige paremini

Juhi pöördumine ei pea olema selline, nagu seda klassikaliselt ette kujutame: viisakas riietuses juht otse kaamerasse rääkimas, taustal ettevõtte logo, väärtused või hüüdlause. Vali selleks stiil, mis Sinu kui juhi suhtumist kõige paremini iseloomustab. Kui oled konservatiivne ja rõhud väärtustele, on klassikaline variant kõige sobilikum. Kui aga oled näiteks uuendusmeelne ja Sinu ettevõttega käib kaasas huumorisoon, siis miks mitte anda oma sõnum edasi hoopis mõne tuntud filmi paroodiana nagu tegi USA eakate hoolekande ettevõte Home Instead Senior Care.

Tehes lisapingutusi oma töötajatega suhtlemiseks eristud sa teistest mitte ainult professionaalsuse, vaid ka inimliku faktori poolest. Kõik tahavad juhti, kes on samaaegselt nii asjatundlik kui mõistev ja heatujuline – juhi pöördumisvideos on Sul hea võimalus seda kõike demonstreerida!

 

Loodan, et seekordsed häkid aitavad Sul juhi videopöördumise kaudu lahti muukida oma töötajate töökuslaekad, et eriolukorrast targemate ja ühtsematena väljuda.

 

Kui sul on vastamata küsimusi, täitmata soove või muud tööandjateemalist mure hinge peal, võta Brandemiga ühendust ning leiame koos lahenduse!

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.