Võta ühendust siin: tere@brandem.ee +372 512 6674
Värbamiskampaania tootmissektoris – Brandemi kogemus
Kiireim viis tootmissektorisse töötajaid leida on läbi viia värbamiskampaania. Reklaamid sotsiaalmeedias, maandumisleht ning kuulutus tööportaalis toovad soovitud tulemuse juba ühe-kahe nädalaga. Selle edukaks saavutamiseks on hea silmas pidada paari aspekti, mis tõstavad kandideerijate arvu, sisekommunikatsiooni kvaliteeti ja töötajate rahulolu. Toome välja Brandemi 5 parimat praktikat.
1. Kliendi ja koostööpartneri vaheline suhtlus
Hea värbamiskampaania loomisel on tähtsal kohal kliendi ja teenusepakkuja vaheline koostöö. See ei ole kahest sammust koosnev protsess, kus kõigepealt saadab klient koostööpartnerile kõik vajalikud dokumendid ja seejärel teeb teenusepakkuja oma töö ning projekt saabki läbi. Tuleb valmis olla vahetuks suhtluseks, sest tavaliselt hoiame kampaanial jooksvalt silma peal ning kui leiame, et midagi võiks olukorra parendamiseks muuta, siis saame läbi rääkida ja muudatused ellu viia. Klarvindueri tootmistöötajate kampaania puhul hoidsime kliendiga pidevat suhtlust ning juba üsna alguses selgus, et kolmest reklaamitavast positsioonist ühele tuli kiiresti piisav kogus kandidaate, seega võtsime need reklaamid peagi maha, et suunata kogu ülejäänud eelarve teiste positsioonide reklaamidele.
2. Materjalide loomine
Veenvate ja autentsete värbamismaterjalide loomiseks tuleb kaasata oma organisatsiooni töötajaid. Rääkides otse ettevõtte töötajatega, saame infot selle kohta, milline üks tööpäev kõlealuses ettevõttes välja näeb. Tihti kasutavad töötajad nii häid väljendeid, et kasutame neid kampaania reklaamides värbamissõnumitena. Näiteks Klarvindueri tootmistöötajate kampaanias tegime telefoniintervjuu tootmisjuhiga, kellelt küsisime lisaks muule infole ka tsitaati, mis veenaks inimesi kandideerima. Samuti mõjub otsese juhi pöördumine värbamismaterjalides usalduselemendina ning suurendab läbipaistvust.
3. Pildid
Tootmises tööle kandideerijale on oluline töökeskkond ja inimesed, kellega ta koos töötama hakkab. Antud tegurid mõjutavad tootmistöötajate kandideerimisotsust rohkem kui näiteks mõne kontoripositsiooni puhul, kus töötaja ei pea tööle minekuks kodustki väljuma. Seetõttu on oluline kasutada värbamismaterjalides autentseid pilte, näidates nii puhke- kui ka tootmisruume ja päriselt ettevõttes töötavate inimeste naeratavaid nägusid. Nii saab kandidaat tulevasest ametikohast selge ettekujutuse juba varakult ning läbipaistvus julgustab teda kandideerima. Puidukojale tehtud kampaania puhul just nii see töötaski.
4. Kandideerimisavaldus
Tootmistöötajal on tööle sobimiseks tavaliselt vaja täita 3-4 kriteeriumit, mille demonstreerimiseks ei ole ilmtingimata tarvis CVd. Eriti kuna sponsoreeritud tööpakkumisi näeb antud sihtrühm peamiselt nutitelefonis, kus kandideerimiseks on väga keeruline oma CVd lisada. Seetõttu tasub enne kampaaniaga live’i minekut mõelda, kas panna CV lisamine kohustuslikuks või asendada see pigem mõne täpsustava küsimusega. Näiteks Estonian Plywoodi värbamiskampaania puhul hakkas kandidaate laekuma alles siis, kui olime CV nõude välja vahetanud kolme järgneva küsimuse vastu: Kas Sul on varasem tootmistöö kogemus? Kas oled varasemalt töötanud graafiku alusel? Kas oled töötanud öistes vahetustes? Nendest piisas ja ettevõte sai kõik uued positsioonid nädalaga edukalt täidetud.
5. Kampaania postituste jagamine
Üks võimalus parandada nii sisekommunikatsiooni kui ka aidata kampaania postitustel kaugemale levida on paluda oma töötajatel neid jagada. Olgugi et kampaania postitused ilmuvad inimese uudistevoogu Facebooki kavala algoritmi tulemusel, näevad seda õige sihtimise korral ka olemasolevad töötajad. Kui oled teinud eelnevalt kommunikatsiooni, et oled värbamas, siis teavad töötajad reklaamidele reageerida ja neid ka oma kontaktidele jagada. Nii panustavad nemadki enda tulevaste töökaaslaste leidmisse ning tunnevad end kaasatuna. Samuti saad Sina tööandjana sisekommunikatsiooni viljelemise eest plusspunkte.
Kindlasti on tootmissektori suunal kampaania läbiviimisel veel palju muud, mida silmas pidada. Pöörates juba eelnimetatutele tähelepanu, paranevad Su värbamistulemused märkimisväärselt. Kui aga vajad sel ettevõtmisel abikäsi, siis kirjuta meile tere@brandem.ee!
- Eelmine lugu: Anonüümne VS Avalik Kampaania - Tööandja Maine Mõju
- Järgmine lugu: Kombineeritud värbamislahendusega parima tulemuseni
Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?
Liitu uudiskirjaga:
Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.