Võta ühendust siin: tere@brandem.ee +372 512 6674
Värbamiskampaania - 10 päevaga 128 kandidaati
Novembrist liitus meie värbajate väega uus liige Epp-Kirke. Kuidas me läbi värbamiskampaania endale täiuslikult sobiva tiimiliikme leidsime ning mida värbamisprotsessis tegime saad teada, kui jätkad lugemist.
Kuidas värbamiskampaania töötab?
Värbamiskampaania on oma olemuselt reklaamikampaania, mille eesmärk on täita organisatsiooni vabad või loodavad ametikohad sobivate töötajatega. Meie puhul oli uue töötaja värbamise vajadus teada juba kevadel ning otsustasime värbamisassistendi kampaania ajastada sügise algusesse.
Värbamiskampaaniat saab lisaks vajaliku positsiooni täitmisele kasutada ka efektiivselt tööandja maine kujundamisel. Läbi kampaania jõutakse mitmetuhande silmapaarini, kes võivad ettevõttest esmakordselt kuulda just sel hetkel. Selleks, et värbamiskampaania töötaks maksimaalselt tuleb silmas pidada mitut aspekti. Suurema kandidaatide arvu toob eelnevalt tehtud järjepidev tööandja mainekujundus, kuid värbamisel üldjuhul ei ole kvantiteet nii oluline kui kvaliteet. Sellegipoolest tuleb värbamiskampaaniat luues suureks kasuks autentsus kõikides kasutatavates materjalides - soovitame maandumislehel ja reklaamides kasutada oma inimesi ja näidata võimalusel töökeskkonda. Loe töökeskkonnas pildistamise kohta siit.
Milline nägi välja meie värbamiskampaania protsess?
Soovitud tulemuse saamiseks on väga oluline põhjalik eeltöö - koguda sisendit, kirjutada atraktiivne ja eristuv sisu nii ametikohast kui tööandjast, luua maandumisleht ja kujundada reklaamid. Eeltöö hõlmab endas ka otsitava töötaja profiili kaardistamist. Selleks kaasasime tervet tiimi, et analüüsida, milliseid oskuseid ja kompetentse me uuelt kolleegilt ootame ja millised on meie värbamisargumendid. Profiili kaardistamisel on alati hea kaasata erinevaid osapooli, et saada laiemat vaadet ning kindlasti tasub mõelda ka ametikoha väljakutsetele ja tulevikuperspektiivile.
Eeltöö tehtud, saime värbamiskampaaniaga live’i minna. Sihitud kampaania panime sotsiaalmeediasse jooksma seitsmeks päevaks ning maandumislehe vorm oli kandideerimiseks avatud 10 päeva. Kampaaniat tehes tasub jälgida, et kandideerimine oleks võimalikult lihtne ja kiire - ajaliselt võiks kandideerimisavalduse täitmine jääda 5-15 minuti vahele. Kampaaniaga jõudsime Facebooki andmetel üle 8000 inimeseni ning maandumislehte külastas ligi 1000 inimest. Kokku laekus meile 128 kandideerimisavaldust.
Värbamise puhul on äärmiselt oluline positiivseks kandidaadikogemuse loomiseks kiirus ja informeeritus ning kuigi 128 kandidaati on suur hulk, jõudsime tänu värbamistarkvarale anda kõikidele kandidaatidele kiiret tagasisidet edasise protsessi kohta. Personaalsust ja kiirust tõid protsessis osalenud kandidaadid tagasisidet jagades samuti välja: „Minu jaoks oli positiivne üllatus kogu protsessi kiirus, pidev tagasiside ja info liikumine”.
Mida me edasi tegime?
128st kandidaadist valisime välja 34, kellele saatsime asünkroonse videointervjuu küsimused. Asünkroonne videointervjuu annab võimaluse optimeerida nii värbaja kui kandidaadi aega. Esitasime kolm küsimust, millele sai kandidaat salvestada kuni minutilised vastused. Järgmisesse vooru peale videointervjuusid jõudis 14 kandidaati, kellega viisime läbi grupivestlused. Vestlusi tehes lähenesime neile loovalt ja veidi teises võtmes. „Mulle väga meeldis värbamisprotsessi mängulisus - enesetutvustus kaartidega, küsimused, ühine koostöö ülesanne.” toob kandidaat tagasisidena välja. Grupivestlustelt valisime üks ühele vestlusele välja 5 kandidaati. Protsess kokku kestis 4 nädalat ning kandidaadid olid regulaarselt informeeritud.
Vestluste lõpul valisime välja ühe kandidaadi, kes meie pakkumise koheselt vastu võttis. Tere tulemast tiimi Epp-Kirke! Teistele lõppvooru kandidaatidele andsime individuaalset tagasisidet telefoni teel. „Jäin väga rahule kui personaalselt minuga suheldi. Tundsin, et mind tõesti taheti tundma õppida, et kas olen sobiv kandidaat antud positsioonile.”, on lisatud kommentaar tagasiside ankeedile.
Epp-Kirke meenutab enda kogemust: „Ma olin terve kandideerimisprotsessi ajal infoväljas ja teadsin, mis etapis parasjagu viibin. Eredalt jäi meelde Brandemis toimunud grupivestlus. Ma ei ole varasemalt läinud üheltki vestluselt ära nii ülevate emotsioonidega, et hetk pärast vestlust oma tuttavatele jagaksin kui äge kogemus mul oli. See tiim siin teab, kuidas asju hästi ellu viia. See oli mul esimene kogemus grupivestlusega ja õnneks ka sedavõrd hea kogemus – kogu olustik oli väga mugavaks tehtud ja mulle väga meeldis loominguline ning mänguline lähenemine erinevatele ülesannetele.” 😊
Epp-Kirke, millised tunded Sind valdasid, kui meie pakkumise vastu võtsid ja kuidas Sul siiani läinud on?
„Väga vahva oleks, kui keegi oleks saanud filmida seda emotsiooni. Olin Minna-Maria kõne pannud parasjagu kõlari peale ning mul oli ikka tükk tegemist, et mitte liiga valjuhäälselt oma rõõmu väljendada. Olen nüüdseks olnud Brandemis kaks kuud ning see aeg on igati toredalt möödunud. Tiimi sulandumine käis nii sujuvalt, et pärast esimest nädalat oli tunne nagu oleksin siin juba mitmeid kuid töötanud. Töö on olnud mitmekülgne ja ma väga hindan seda, et kõik tiimiliikmed on mind kohe enda projektidesse kaasanud ning mulle erinevaid ülesandeid usaldanud, seejuures jätnud palju vabadust ise toimetada.”
Millal valida värbamiskampaania?
Värbamiskampaania on personaliotsingu viis, mille käigus jõutakse loetud tööpäevadega laia hulga potentsiaalsete kandidaatideni läbi mõne digiturunduse kanali. Värbamiskampaaniat tasub kaaluda ametikohtade täitmiseks, kuhu tuleb eeldatavasti isekandideerijaid. Läbi värbamiskampaania saame kõnetada lisaks passiivseid kandidaate, kes ise aktiivselt tööotsimisega ei tegele, aga eristuva ja atraktiivse sisuga reklaamile reageerivad. Värbamiskampaania eesmärgiks on tuua valikulauale palju kvaliteetseid kandidaate. Samuti on värbamiskampaania hea võimalus ettevõtet tööandjana tutvustada ja tekitada huvi järgmiste värbamiste tarbeks. Pöörates tähelepanu eeltööle ja artiklis välja toodud mõtetele, kujundad enda mainet tööandjana ja näed kindlasti positiivset mõju värbamistulemustele. Kui vajad abi Sinu ettevõttele eristuva värbamiskampaania loomisel, siis kirjuta meile tere@brandem.ee või helista +372 5127764.
Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?
Liitu uudiskirjaga:
Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.